جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:59:20 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:57791
  • زمان انتشار:شنبه 6 خرداد 1402-12:24
  • کاربر:

امیر رضازاده، مدیر عامل شرکت آتیه فولاد سنگان در خصوص این شرکت گفت: شرکت آتیه فولاد سنگان از شهریور ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف تامین به موقع، پایدار و کیفی مواد اولیه مورد نیاز در تولید کنسانتره و گندله در منطقه سنگان آغاز کرد.
آشنایی با شرکت آتیه فولاد سنگان

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان، این شرکت در بدو تاسیس با تولید و تامین پودر بنتونیت که یکی از مواد اولیه مورد نیاز در تولید گندله سازی است کار خود را آغاز نموده و هم اکنون با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن در سال مشغول به ادامه فعالیت است.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری اولیه این شرکت، مبلغ پانزده میلیارد تومان بوده که در حال حاضر با توسعه‌های در نظر گرفته شده برای شرکت، بیش از دویست میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است.

رضازاده با اشاره به چشم اندازهای این شرکت افزود: چشم انداز شرکت صنایع معدنی آتیه فولاد سنگان، تامین مواد اولیه جنبی مورد نیاز شرکت های منطقه با اولویت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان است و در این راستا موفق شدیم در سال های گذشته بیش از ۱۵۰هزار تن محصول تولید کنیم و علاوه بر تامین نیاز شرکت صنعتی معدنی فولاد سنگان پاسخگو نیاز برخی از شرکت های اطراف هم باشیم.

مدیر عامل شرکت آتیه فولاد سنگان افزود: پس از راه اندازی کارخانه بنتونیت با هماهنگی و هم فکری اعضای محترم هیئت مدیره و همکاران متخصص در مجموعه فولاد سنگان تصمیم بر این شد که به دنبال تولید یک ماده پر مصرف و کاربردی در تولید کنسانتره رفته و آن هم گلوله های فلزی مورد نیاز کارخانه کنسانتره است. با توجه به مطالعاتی که انجام شد تصمیم بر آن شد که کارخانه ای با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن در سال برای تامین نیاز شرکت فولاد سنگان و شرکت های مستقدر در منطقه سنگان احداث شود.

وی ادامه داد : عملیات اجرایی پروژه ساخت کارخانه گلوله های فلزی از ابتدا سال ۱۴۰۱ شروع شد و برآورد این پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بود و هم اکنون با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت طی هفته های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

رضازاده با اشاره به اشتغال زایی حاصل از افتتاح این کارخانه افزود : با توجه به اهمیت فعالیت شرکت های دانش بنیان، ما در اجرای این پروژه از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در طراحی، ساخت و اجرای این پروژه استفاده کردیم و پیش بینی می شود پروژه های جاری و آتی شرکت آتیه فولاد سنگان بیش از ۱۴۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال در منطقه ایجاد نماید.

وی به اقدامات موثر این شرکت در منطقه اشاره کرد و افزود : یکی از اقدامات بسیار مهم شرکت آتیه فولاد سنگان خرید یک محدوده معدنی بنتونیت با هدف تامین پایدار و به موقع ، پایداری تولید و همچنین تاثیر بسیار زیاد آن بر کاهش بهای تمام شده محصول بوده و این شرکت در خصوص تامین رفاهیات پرسنل اقدام به واگذاری بخشی از سهام این شرکت به پرسنل نموده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : از جمله چشم انداز هایی که برای آینده شرکت آتیه فولاد سنگان پیش بینی می شود، راه اندازی دو خط تولید بنتونیت به ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال است و انشالله با خرید مکانیزم های حمل به منظور تامین پایدار مواد اولیه و محصولات شرکت آتیه فولاد سنگان و فولاد سنگان شاهد توسعه و پیشرفت این شرکت در منطقه باشیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین