پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 8:08:28 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:57855
  • زمان انتشار:سه شنبه 9 خرداد 1402-13:28
  • کاربر:

براساس گزارش ۱۲ ماهه تجلی، این شرکت عمده نقدینگی خود را صرف پروژه های بلندمدت در زنجیره معدن و فولاد کرده که در یک بازه زمانی به بهره برداری می رسند و جهشی در سودسازی و ارزش دارایی های تجلی به وجود می آورند.
چشم‌انداز سودسازی تجلی در بلندمدت

به گزارش بیرونیت به نقل از تیتر۲۰، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با نماد تجلی از جمله شرکت های تازه تاسیسی است که در زنجیره معدن تا فولاد پروژه هایی در تمام حلقه ها تعریف کرده که در آینده می تواند در ایجاد ارزش افزوده این زنجیره نقش موثری ایفا کند.

گزارش ۱۲ ماهه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات منتشر شده که بر مبنای آن جمع سرمایه گذاری های بلندمدت شرکت به ۴۶۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۰ که سرمایه گذاری شرکت ۲۷۷۲ هزار میلیارد تومان بوده و رشدی ۶۸ درصد داشته است.

با توجه به اینکه شرکت تجلی در اجرای چندین پروژه معدنی مشارکت دارد چشم انداز آن افزایش دارایی و سودسازی خواهد بود، هرچند در یک سال گذشته هم دارایی جاری شرکت از ۲۷۸۹ هزار میلیارد تومان به ۴۶۹۴ هزار میلیارد تومان رسیده که رشدی ۶۸ درصدی داشت است.

براساس عملکرد یک ساله گذشته اندوخته قانونی شرکت از ۹ میلیارد تومان به ۴۴ میلیارد تومان رسیده و سود انباشته شرکت هم از ۱۸۶ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ به ۶۹۲ میلیارد تومان رسیده که رشدی ۲۷۱ درصدی ثبت کرده است.

در حال حاضر بیشتر سرمایه تجلی در پروژه ها بکار رفته به همین دلیل تا زمانی که به بهره برداری کامل نرسد نمی تواند عدد دقیقی درباره درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت اعلام کرد، اما از آنجایی که بهره برداری از معادن زغالسنگ، مس و... را در دستور کار قرار دارد و قیمت جهانی این محصولات در سال های اخیر بالا رفته سود خوبی را عاید این شرکت خواهند کرد، از طرف دیگر تجلی ۵۱ درصد از سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی را خریداری کرده که بر مبنای فعالیت این شرکت می تواند در توسعه صادرات هم نقش موثری ایفا کند.

تجلی جزو معدن نمادهای بورسی بوده که در یک سال و نیم گذشته هم روند صعودی خود را حفظ کرده و حتی در افت یک ماهه اخیر شاخص کل بورس ارزش سهام آن نه تنها افت نکرده بلکه رشد کمی هم داشته و کاملا متعادل معامله می شود، در حالی که بسیاری از نمادهای گروه های فلزی و معدنی افت بالای ۲۰ درصد ثبت کرده اند. این در حالی است که پروژه های این شرکت هنوز به طور کامل بهره برداری نشده اند و اگر این اتفاق بیفتد اثر آن در بازدهی سهام نمایان خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین