به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، گلدمن ساکس انعطاف پذیری قیمت فلزات باتری از جمله کبالت، لیتیوم و نیکل را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در بحبوحه عرضه بیش از حد پیش بینی کرده است.
تحلیلگر بازار فیج سولوشن در گزارش اخیر خود آورده است: انتظار داریم در کوتاه مدت قیمت کبالت کاهش یابد چرا که تقاضا از بخش باتریهای خودروهای الکتریکی کاهش مییابد در حالی که افزایش تولید جهانی، همچنان به موجودیها و ذخایر میافزاید.
طبق گزارش انجمن خودروسازان چین CAAM حدود ۴۰۸ هزار خودروی انرژی نو NEV در ژانویه ۲۰۲۳ به فروش رسید که تقریبا ۵۰ درصد کمتر از فروش ماهانه و ۶.۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
بخش خودروهای الکتریکی حدود ۴۰ درصد از کل بازار کبالت را به خود اختصاص داده است.
در تحلیل فیچ آمده است: در جاهای دیگر، تقاضا برای کبالت در باتریهای لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله لپ تاپ و تلفنهای هوشمند، با توجه به رکود اقتصادی جهانی به همان اندازه ضعیف باقی خواهد ماند. نگاهی به تحلیلهای مختلف گذشته نشان میدهد ترجیح چرخشی به سمت باتریهای کبالت کاهش یافته و این روند تا کاهش قیمت کبالت در درازمدت ادامه خواهد یافت.
حدود یک پنجم کبالت استخراج شده در جمهوری دموکراتیک کنگو – که تولیدکننده برتر کبالت در جهان است – از معادن کوچک مقیاس میآید که بسیاری از آنها به کار کودکان متکی هستند.
در سال ۲۰۲۳، اندونزی با پشت سر گذاشتن استرالیا و فیلیپین به دومین تامین کننده بزرگ کبالت در جهان تبدیل شد.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست