چهارشنبه 8 مرداد 1404 شمسی /7/30/2025 11:28:31 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:83186
  • زمان انتشار:سه شنبه 7 مرداد 1404-21:10
  • کاربر:
مدیرعامل تاصیکو تاکید کرد؛

در جریان بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین «تاصیکو» و مدیران ارشد این هلدینگ از شرکت کاشی و سرامیک سعدی، بر لزوم ادامه تمرکز بر صادرات به عنوان ابزاری برای تامین نقدینگی و تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای تاکید شد و روند تولید و عملکرد این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.
تمرکز بر صادرات در شرایط امروز اقتصاد ایران/ ادامه سیاست حمایتی از شرکت‌های تابعه

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی تاصیکو، امیر پروال، مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک سعدی، در جریان این بازدید به گزارشی از وضعیت و عملکرد این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت کاشی سعدی در سال ۱۳۳۹تاسیس شده و در سال ۱۳۸۲ نیز مورد پذیرش در بورس قرار گرفته است. جایگاه کاشی سعدی در این صنعت ۸ دهم درصد بوده و آخرین افزایش سرمایه این شرکت در سال ۱۴۰۲ رخ داده است.
وی با بیان اینکه قرار گرفتن نام کاشی سعدی در بین ۵ برند برتر کشور از اهداف ترسیم شده برای سال جاری است، افزود: کاشی سعدی با ظرفیت تولید عملی حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع حدود ۸ دهم درصد سهم بازار کاشی را در اختیار دارد که البته حدود ۴۰۰ هزار متر مربع بیشتر از ظرفیت اسمی شرکت است.
مدیرعامل کاشی سعدی با بیان اینکه ایران از نظر تولید جایگاه چهارم را در جهان دارد، گفت: نگاهی به وضعیت سود و زیان شرکت نشان می‌دهد که روند رو به رشدی را از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ از این حیث داشته‌ایم و این شاخص بیش از ۱۲۰ درصد رشد را در طول سه سال گذشته تجربه کرده است.
پروال با اشاره به بحران ناترازی انرژی و آسیب‌های قطعی برق به این شرکت، تصریح کرد: بر اساس گزارش تهیه شده، قطعی برق در سال گذشته موجب از دست رفتن بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع تولید شرکت شده است. در سه ماهه امسال اوضاع قطعی برق بدتر هم شده و حدود ۳ برابر افزایش یافته است. این مساله حاشیه سود کاشی سعدی در سال گذشته را تحت تاثیر قرار داده است. البته این مسئله در هم اکنون در حال جبران است.


پروژه‌های آتی و اقدامات کاشی سعدی در سال‌های اخیر
به گفته وی، خط تولید چهارم تولید با ۵۴ میلیارد تومان آماده افتتاح است و از سوی دیگر راه‌اندازی خط پولیش در شرکت کاشی سعدی در دست اقدام بوده و هم اکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین راه‌اندازی خط اسلب و نیم اسلب که پروژه آن را در سال گذشته برای هلدینگ ارسال کردیم.
مدیرعامل کاشی سعدی با اشاره به تدوین برنامه افق پنج ساله و سند راهبردی شرکت، اضافه کرد: با راه‌اندازی خط تولید پولیش، سبد محصولات کاشی سعدی را متحول خواهد کرد. پروژه سعدی ۲ هم که با هدف اسلب و نیم اسلب برای هلدینگ ارسال شده و اگر کمیته پروژه‌ها آن را تایید کنند، می‌توان روی مسأله تامین مالی تمرکز کرد. از سوی دیگر فارغ از مشکلاتی مانند کمبود برق و انرژی، امکان تولید برای مواد اولیه برای سعدی ۲ وجود خواهد داشت که با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی امکانپذیر است.
پروال همچنین به اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی و اورهال تجهیزات و زیرساخت‌های خطوط تولید شرکت کاشی سعدی در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: صادرات محصول به کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، اوکراین، عمان، امارات، تاجیکستان و قرقیزستان انجام شده است و واحد مهندسی فروش را برای اینکه در حوزه برندینگ بتوانیم جایگاه مناسبی داشته باشیم ایجاد کرده‌ایم و در دو سال پیاپی به عنوان صادر کننده نمونه تهران انتخاب شده‌ایم.
وی همچنین درباره برآوردها و برنامه‌های اقدام تعریف شده برای شرکت کاشی سعدی، اظهار کرد: هم‌افزایی با شرکت های گروه، بهبود مولفه‌های زیست محیطی، روابط عمومی و تبلیغات، برندینگ و غیره را می‌توان از برنامه‌های آتی کاشی سعدی برشمرد. همچنین حضور در نمایشگاه‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم و پس از چندین سال در سال ۱۴۰۲ در نمایشگاه کاشی و سرامیک سعدی شرکت کردیم.


ضرورت بهبود تصویری کاشی سعدی به عنوان یک برند ارزشمند
سید علیرضا سیاسی‌راد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین «تاصیکو» نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: برای انجام فعالیت‌های جاری، اقدامات توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و اداره مجموعه تا جایی که امکان آن وجود داشته باشد، پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم. اما با توجه به الزامات قانونی و سند استراتژیک هلدینگ، ناچار هستیم که برای واگذاری، تصمیماتی بگیریم اما با توجه به تعهداتی که داریم همه سعی و تلاش‌مان این است که در جریان واگذاری، مالک جدید سعدی از تاصیکو بهتر باشد و اگر این طور نباشد، زیر بار نخواهیم رفت.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم، باید تصویر کاشی سعدی دائماً بهبود پیدا کند. یعنی اقداماتی که انجام داده‌اید نیاز به معرفی دارد و بخش‌های برندینگ و روابط عمومی باید به گونه‌ای عمل کنند که کاشی سعدی از این حالت درویشی خارج شود. حتی اگر لازم باشد باید کمیته‌ای تعریف شود تا بتوان تصویر بهتر ایجاد شده و بسته ارائه با کیفیت‌تری تدوین شود.
مدیرعامل تاصیکو تاکید کرد: در صنعت کاشی رقابت در درون صنعت بسیار زیاد است. بنابراین برای افزایش رقابت‌پذیری یا باید کیفیت یونیکی ارائه دهید یا اینکه هزینه‌های خودتان را کنترل کنید. البته کار مهمتری که انجام شده، افزایش تنوع سبد محصولات کاشی سعدی است که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، اوضاع بسیار بدتری به وجود می‌آمد.


نیاز به تقویت صادرات برای تامین نقدینگی و تامین مالی پروژه‌ها
سیاسی‌راد با تاکید بر لزوم تمرکز روی صادرات و افزایش آن، گفت: در زمینه استراتژی بازاریابی و فروش به ویژه در سال جاری و با شرایط کنونی اقتصادی ایران باید روی صادرات تمرکز کرد و این سیاست را ادامه داد. چرا که یکی از بهترین ابزارها برای تامین نقدینگی و تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای صادرات و ارز ایجاد شده ناشی از آن‌ است. بنابراین بهتر است در مجموعه کاشی سعدی نیز فعلا روی این استراتژی یعنی اولویت دادن به صادرات بمانید و آن را رها نکنید.

یادآورد می‌شود؛ سید علیرضا سیاسی‌راد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین «تاصیکو» به همراه جمعی از مدیران این هلدینگ از شرکت کاشی و سرامیک سعدی بازدید کردند. در جریان این بازدید، محسن بهزادی مشاور مدیرعامل، سروش کیانی مدیرکل حوزه ریاست، آرش خراشادی‌زاده، سرپرست بازرسی ویژه مدیرعامل و سیدرضا سیدحسینی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر تامین «تاصیکو» سید علیرضا سیاسی‌راد را همراهی می‌کردند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین