مهمترین عامل این برتری، امتیاز 3.82 این وزارتخانه در شاخص «نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم اربابرجوع» است.
در مقابل، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با امتیاز 7.31 ضعیفترین عملکرد را از نظر فعالان اقتصادی به خود اختصاص داده است. ناپایداری در سیاستهای ارزی و تاخیر در ارائه تسهیلات، هزینههای مالی بنگاهها را افزایش داده و رضایت فعالان اقتصادی را بهشدت کاهش داده است.
همچنین، شهرداریها(6.28) و سازمان تامین اجتماعی (5.28) به دلیل فرآیندهای پیچیده اداری، ضعف در اطلاعرسانی و عدم شفافیت در خدماترسانی به شهروندان و بازنشستگان، در میان دستگاههای اصلی، بدترین نمره را به خود اختصاص دادهاند.
بر اساس یافتهها، دستگاههای اجرایی در استانهای خراسان جنوبی (4.25)، چهارمحال و بختیاری (4.43) و هرمزگان (4.45) بیشترین رضایت را کسب کردهاند. این استانها در شاخصهایی چون «شفافیت و اطلاعرسانی»، «نحوه تعامل و تکریم فعالان اقتصادی»، «کیفیت رسیدگی به درخواستهای قانونی» و «سهولت و سرعت در فرایندهای اداری» عملکرد بهتری نسبت به سایر استانها داشتهاند.
در نقطه مقابل، دستگاههای اجرایی در استانهای لرستان (با نمره5.28)، همدان (با نمره 5.18) و خراسان شمالی(با نمره 5.07) کمترین میزان رضایت مراجعان را کسب کردهاند.
پی نوشت: امتیازها از یک به 10، از بهترین به بدترین است.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست