سه شنبه 18 شهريور 1404 شمسی /9/9/2025 8:31:40 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:83993
  • زمان انتشار:دوشنبه 17 شهريور 1404-7:51
  • کاربر:

بیرونیت/ اتاق بازرگانی ایران در یک پژوهش، عملکرد دستگاه‌های اجرایی را بررسی کرده است. در میان دستگاه‌های اصلی مورد بررسی در این گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با امتیاز 4.28 در صدر قرار گرفته است.
نمره بخش خصوصی به دستگاه‌های دولتی

مهم‌ترین عامل این برتری، امتیاز 3.82 این وزارتخانه در شاخص «نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب‌رجوع» است.

در مقابل، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با امتیاز 7.31 ضعیف‌ترین عملکرد را از نظر فعالان اقتصادی به خود اختصاص داده است. ناپایداری در سیاست‌های ارزی و تاخیر در ارائه تسهیلات، هزینه‌های مالی بنگاه‌ها را افزایش داده و رضایت فعالان اقتصادی را به‌شدت کاهش داده است.

همچنین، شهرداری‌ها(6.28) و سازمان تامین اجتماعی (5.28) به دلیل فرآیندهای پیچیده اداری، ضعف در اطلاع‌رسانی و عدم شفافیت در خدمات‌رسانی به شهروندان و بازنشستگان، در میان دستگاه‌های اصلی، بدترین نمره را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس یافته‌ها، دستگاه‌های اجرایی در استان‌های خراسان جنوبی (4.25)، چهارمحال و بختیاری (4.43) و هرمزگان (4.45) بیشترین رضایت را کسب کرده‌اند. این استان‌ها در شاخص‌هایی چون «شفافیت و اطلاع‌رسانی»، «نحوه تعامل و تکریم فعالان اقتصادی»، «کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی» و «سهولت و سرعت در فرایندهای اداری» عملکرد بهتری نسبت به سایر استان‌ها داشته‌اند.

در نقطه مقابل، دستگاه‌های اجرایی در استان‌های لرستان (با نمره5.28)، همدان (با نمره 5.18) و خراسان شمالی(با نمره 5.07) کمترین میزان رضایت مراجعان را کسب کرده‌اند.

پی نوشت: امتیازها از یک به 10، از بهترین به بدترین است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین