
به گزارش بیرونیت؛ بر اساس اعلام وزارت صمت، همکاریهای آتی این دو سازمان شامل برگزاری همایشها، کنفرانسهای بینالمللی و همچنین ارائه دورههای تخصصی تشریفات و آموزش کارکنان، بهویژه در حوزههای نمایشگاهی و غرفهداری خواهد بود.
ظرفیتهای آموزشی و رتبهبندی نمایشگاهها
قاسم خرمی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با اشاره به سابقه این سازمان در حوزه آموزشی، مشاوره و تحقیقات، از جمله برگزاری کنفرانسهای داخلی و جهانی، ابراز امیدواری کرد که اجرای این تفاهمنامه نتایج ملموسی در پی داشته باشد.
خرمی افزود: «علاوه بر دورههای آموزشی تخصصی در صنعت نمایشگاهی، اجرای این تفاهمنامه فرصتی برای ارزیابی و رتبهبندی مجریان و سایتهای نمایشگاهی کشور فراهم خواهد ساخت تا کیفیت رویدادهای تجاری ما ارتقا یابد.»
تأکید بر همافزایی صنعت و تجارت
محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، امضای این تفاهمنامه را گامی مبارک در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی کسبوکارها و بهبود کیفی نمایشگاهها دانست.
دهقان دهنوی تصریح کرد: «شاید واژگان ‘صنعت’ و ‘تجارت’ در نگاه اول قرابت زیادی نداشته باشند، اما معتقدم یک صنعت موفق تنها زمانی به ثمر مینشیند که مسیر تجارت را به درستی بیاموزد.»
رئیس کل سازمان توسعه تجارت همچنین بر لزوم نظارت علمی بر محتوای نمایشگاهها تأکید کرد و گفت: «یک مرجع مستقل علمی باید محتوای علمی نمایشگاهها را بررسی کند؛ زیرا در حال حاضر شاهد هستیم که در برخی رویدادها، جنبه نمایشی بر جنبه علمی و محتوایی پیشی گرفته است.»
آمادگی برای آموزش مدیران جهت نفوذ به بازارهای بینالمللی
در پایان، دهقان دهنوی از آمادگی کامل سازمان توسعه تجارت برای آموزش مدیران صنایع و واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: «آشنایی هرچه بیشتر مدیران با بازارهای تجارت بینالملل، پیشنیاز اساسی و حیاتی موفقیت در عرصه صادرات محسوب میشود.»
مطالب مرتبط


