دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 12:17:21 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:15942
  • زمان انتشار:چهارشنبه 14 خرداد 1399-12:6
  • کاربر:
بیرونیت گزارش می‌دهد:

فهرست موجودی فلزات صنعتی در کارخانه‌ها، کارخانه‌های ذوب و انبارهای غیر مرتبط با بورس‌های مالی در حال رشد است و  تصویری گمراه کننده و اشتباه از آسیب‌های وارده ناشی از شیوع کووید-۱۹ به این بخش  را ارائه می‌دهند. در ادامه جزئیات بیشتری در این باره خواهید خواند.
کوه یخی از مازاد آلومینیوم

به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ، فهرست موجودی فلزات صنعتی در کارخانه‌ها، کارخانه‌های ذوب و انبارهای غیر مرتبط با بورس‌های مالی در حال رشد است و تصویری گمراه کننده و اشتباه از آسیب‌های وارده ناشی از شیوع کووید-۱۹ را به این بخش ارائه می‌دهند.


فعالیت‌های صنعتی در جهان پس از اعمال قوانین برای شرکت‌ها مبنی بر تعطیلی موقت، افت کرد و در تقاضای فلزاتی مانند آلومینیوم، روی و نیکل اختلال ایجاد کرد.


تحلیلگران می گویند در حالی که موجودی فلزات در انبارهایی که اطلاعات منتشر می کنند، افزایش یافته است، مقدار کل مازاد به ویژه در آلومینیوم بسیار بیشتر است.


موجودی‌ آلومینیوم کارخانه‌ها و انبارها تاکنون افزایش یافته است و پیش بینی می شود که تا پایان امسال ۵ میلیون تن افزایش یابد و به ۱۶ میلیون تن برسد. اما تنها بخشی از آنها در انبارهای ثبت شده بورس مانند بورس فلزات لندن ظاهر می شوند.


بیشتر این میزان افزایش موجودی فلزات در انبارها و کارخانه‌ها در آسیا اتفاق افتاده است که سرمایه‌گذاران معاملات مالی سودآوری را برای ذخیره کردن فلزی ترتیب می‌دهند که به طور گسترده در حمل و نقل و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.


یک تحلیلگر سیتی بانک لندن گفته است:" آلومینیوم یک موردی است که نشان می‌دهد شما نمی توانید به داده‌های فهرست‌های موجودی کارخانه‌ها و انبارها اعتماد کنید، فقط نوک کوه یخ است که دیده می‌شود در مقایسه با چیزی که واقعا اتفاق می افتد."


شاخص آلومینیوم، بدترین عملکرد را در میان سایر فلزات در بورس فلزات لندن تاکنون داشته است و ۱۵ درصد کاهش یافته است.


موجودی روی که عمدتا برای فولاد گالوانیزه استفاده می شود، در کارخانه‌های ذوب جمع شده‌اند. تعجبی ندارد که تولیدکنندگان نسبت به همین زمان در سال گذشته بیش از یک ماه موجودی فلز داشته باشند.


در مورد نیکل، بیشترین رشد در موجودی گزارش نشده در آلیاژها – فرونیکل‎‌ها و آهن خام – که برای ساختن فولاد ضدزنگ به کار می‌روند، بوده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین