چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 8:08:49 PM
بیرونیت گزارش می‌دهد:

شرکت چینی فولاد بائو در راس گروهی از فولادسازان است که به دنبال توسعه معدن آهن سیماندو در گینه هستند. متخصصان صنعت بطور گسترده سیماندو را بزرگترین کانسار سنگ آهن پرعیار در جهان می‌دانند.
چشم چین  به دنبال ذخایر سیماندو

به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ، شرکت چینی فولاد بائو (Baowu) در راس گروهی از فولادسازان است که به دنبال توسعه معدن آهن سیماندو (Simandou) در گینه هستند و این مسئولیت را از شرکت آلومینیوم چین چالکو (Chalco) با توجه به این که به دنبال امنیت تامین مواد خام است، به عهده گرفته است.


این غول دولتی پس از به دست آوردن سهام این پروژه توسط چالکو در همکاری با سایر فولادسازان می‌خواهد این معدن سنگ آهن را توسعه دهد.


اتحادیه فولاد چین و فولادسازان بزرگ خواستار افزایش تولید سنگ آهن داخلی و همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر در اکتشافات خارج از کشور برای اطمینان از تأمین منابع هستند. این کشور در سال گذشته ۵۶ درصد از فولاد جهان را تولید کرده است.


چین بزرگترین مصرف‌کننده سنگ آهن در جهان است و تقاضای آن در سال ۲۰۲۰ به ۱.۲۲۵ میلیارد تن رسیده است. اما این کشور به واردات بسیار متکی است. در سال ۲۰۱۹ یک میلیارد تن سنگ معدن وارد کرده است.


متخصصان صنعت بطور گسترده سیماندو را بزرگترین کانسار سنگ آهن پرعیار در جهان می‌دانند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین