چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 شمسی /5/8/2024 6:26:02 PM
با همه‌گیری کووید-۱۹ رقم خورد:

قیمت طلا در روز سه شنبه دوباره  بالا رفت و به بیشترین مقدار خود در بیش از هفت سال گذشته رسید. این افزایش قیمت در پی هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر در در راه بودن بدترین وضعیت بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بوده است.
قیمت طلا به بالاترین سطح خود در بیش از ۷ سال اخیر رسید

قیمت طلا در روز سه شنبه دوباره بالا رفت و به بیشترین مقدار خود در بیش از هفت سال گذشته رسید. این افزایش قیمت در پی هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر در در راه بودن بدترین وضعیت بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بوده است.


به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ، قیمت اسپات طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۷۸۰.۶۴ دلار در هر اونس در ساعت ۲ بعد از ظهر منطقه زمانی شرقی رسید. در اوایل جلسه این قیمت ۱۷۸۵.۸۵ دلار در هر اونس یعنی بالاترین میزان آن از اکتبر ۲۰۱۲ بود.


همچنین معاملات آتی طلای ایالات متحده برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ از هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. به گونه‌ای که قیمت شمش برای تحویل آگوست ۱.۳ درصد افزایش یافت و به هزار و ۸۰۴ دلار در هر اونس رسید. دلیل این افزایش قیمت، رشد اخیر در موارد کووید-۱۹ بوده است که باعث افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک نقطه‌ی امن شده است.

تاکنون در سال جاری، قیمت فلز زرد تا حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است که این افزایش ناشی از محرک اقتصادی از جانب بانکهای مرکزی در سراسر جهان، افزایش اختلاف‌های تجاری بین ایالات متحده و چین و افزایش نگرانی در مورد عواقب اقتصادی کرونا از جمله تورم است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین