جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 10:44:53 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:18500
  • زمان انتشار:دوشنبه 6 مرداد 1399-12:33
  • کاربر:
بیرونیت گزارش می‌دهد:

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت آمریکایی خودروهای برقی و انرژی پاک تسلا، به هر شرکتی که قادر به استخراج نیکل به روشی کارآمد و سازگار با محیط زیست باشد، وعده‌ی قراردادی عظیم برای مدت طولانی داده است. نیکل یکی از عناصر کلیدی در باتری‌هایی است که نیروی وسایل نقلیه الکتریکی تسلا را تأمین می‌کنند.
وعده‌ی ایلان ماسک به تولیدکنندگان نیکل

به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت آمریکایی خودروهای برقی و انرژی پاک تسلا، به هر شرکتی که قادر به استخراج نیکل به روشی کارآمد و سازگار با محیط زیست باشد، وعده‌ی قراردادی عظیم برای مدت طولانی داده است. نیکل یکی از عناصر کلیدی در باتری‌هایی است که نیروی وسایل نقلیه الکتریکی تسلا را تأمین می‌کنند.

قبل‌تر ماسک گفته بود که هزینه فعلی باتری‌ها، مانعی برای رشد تسلا هستند و هدف نهایی تسلا  تولید خودروهای برقی است که برای مصرف کننده متوسط، مقرون به صرفه باشد.

فناوری اولیه باتری خودروهای تسلا مبتنی بر ترکیبی از نیکل، کبالت و آلومینیوم است، اما این شرکت به دلایل مختلف از جمله عوامل مربوط به هزینه، از استفاده کبالت در تولید باتری‌ها فاصله می‌گیرد.

در ماه فوریه، مشخص شد که بزرگترین سازنده باتری چین (CATL)، باتری های لیتیوم فسفات آهن (LFP) را برای تولید خودروهای مدل ۳ تسلا در کارخانه شانگهای این شرکت، تأمین خواهد کرد.

باتری‌های LFP ارزان‌تر از باتری‌هایی هستند که با استفاده از نیکل و کبالت ساخته می شوند اما محدوده رانندگی کمی دارند. این می‌تواند در بازار چین مقرون به صرفه باشد،که تاکنون باتری‌های LFP تقریباً تمام ناوگان اتوبوس برقی چین را تأمین کرده‌اند و این باتری‌ها برای اتومبیل‌های کوچکتر شهری مناسب هستند که محدوده آن مسئله‌ای نیست. اما در بازارهای غربی‌، به ویژه آمریکای شمالی، محدوده رانندگی طولانی‌تری لازم است. این جاست که نیکل لازم می‌شود.

نیکل باعث می‌شود که باتری‌ها انرژی متراکم داشته باشند. این بدان معناست که باتری‌ها می‌توانند کوچکتر، سبک‌تر باشند و مسافت طولانی‌تری را بین شارژرها طی کنند. منبع کافی از فلز باتری که به روش‌های پایدار و اصولی برای اتخاذ انبوه در وسایل نقلیه برقی و انتقال انرژی استحصال شوند، بسیار مهم است.

تامین کنندگان باتری‌های نیکل تسلا، به طور غیر مستقیم نیکل را از شرکت های معدنی در زنجیره تامین طولانی خریداری می کنند و تسلا افشا نمی‌کند که کدام معادن نیکل در زنجیره تأمین درگیر هستند. یکی از اعضای بانک ملی استرالیا به رویترز گفته است که اصرار تسلا برای پایداری احتمالاً باعث می‌شود که آن‌ها از معدنکاران سولفید نیکل با عیار بالاتر بخرند، که برای فرآوری نسبت به سنگ معدن لایتیت نیاز به انرژی کمتری دارد.

سه تأمین کننده بالقوه وجود دارد: واله، بی اچ پی و نوریلسک نیکل. فاجعه‌ی جاری شدن سوخت در روسیه که یک شرکت تابعه نوریلسک نیکل مسئولیت آن را بر عهده دارد، ممکن است با توجه به هدف پایداری محیط زیست ایلان ماسک همکاری با این شرکت منطقی نباشد. واله در کانادا چندین عملیات دارد که از نیروگاههای آبی استفاده می‌کند، بنابراین می تواند شریک جذاب‌تری برای تسلا باشد.

بر خلاف این که وسایل نقلیه برقی مصرف نیکل بسیار کمتری نسبت به صنایع سنتی دارند، انتظار می‌رود که بازاری با رشد سریع برای معدنکاران نیکل باشد. پیش‌بینی شده است که تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی در دهه ۲۰۲۰ به طرز نجومی رشد کند. همچنین پیش بینی می‌شود که مصرف نیکل در باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۶۴ درصد افزایش یابد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین