دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 2:39:41 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:18504
  • زمان انتشار:دوشنبه 6 مرداد 1399-16:39
  • کاربر:
تاثیر کووید-۱۹ در تولید برترین تولیدکننده مس جهان:

دهه‌هایی با سرمایه‌گذاری کم به این معنی است که کودلکو  فقط برای حفظ تولید باید بیش از ۴۰ میلیارد دلار در طول دهه آینده هزینه کند. با توقف پروژه‌های توسعه برای مهار شیوع کرونا، تولید شرکت افت خواهد کرد، آن را از عنوان تولید کننده برتر پایین می‌کشاند و عرضه جهانی را حدود ۲ درصد کاهش می‌دهد.
کرونا، پروژه های کودلکو را متوقف کرد

به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ، بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، سوالات زیادی را در مورد توانایی بزرگترین تولیدکننده مس در حفظ سطح تولید در سالهای آینده و برآوردن تقاضای جهانی، به وجود آورده است.


مانند بسیاری از همتایان در بخش خصوصی، کودلکو نیز که یک شرکت دولتی است، عمدتا توسعه پروژه‌ها را متوقف کرده و تاکنون تمرکز خود را بر روی معادن موجود با کاهش تعداد کارکنان گذاشته است. اگرچه برای این شرکت بزرگ شیلیایی، عواقب تأخیرات طولانی مدت ساخت و ساز، بسیار بیشتر خواهد بود.


دهه‌هایی با سرمایه‌گذاری کم به این معنی است که کودلکو فقط برای حفظ تولید باید بیش از ۴۰ میلیارد دلار در طول دهه آینده هزینه کند. با توقف پروژه‌های توسعه برای مهار شیوع کرونا، تولید شرکت افت خواهد کرد و آن را از عنوان تولید کننده برتر پایین می‌کشاند و عرضه جهانی را حدود ۲ درصد کاهش می‌دهد.


در تلاش برای مهار شیوع ویروس کرونا، کودلکو کار خود را برای تبدیل پیت معدن چوکی کاماتا (Chuquicamata) به معدن زیرزمینی متوقف کرده است. همچنین یک پروژه بزرگ در بزرگترین و سودآورترین معدن خود، ال تننته (El Teniente) را نیز متوقف کرده است. اپراتورهای بخش خصوصی نیز پروژه‌هایی در معادن متعلق به تک ریسورسز و آنتوفاگاستا پی ال سی را متوقف کرده‌اند.


پروژه‌های به اصطلاح ساختاری کودلکو قرار است در بیش از نیمی از تولید این شرکت تا پایان دهه سهم داشته باشند. اگر کودلکو دارایی‌ها را ارتقا ندهد، تخمین زده می‌شود ریسکی برابر با کاهش ۶۰۰ هزار تنی در تولید داشته باشد.


در مورد ال تننته، که تقریباً به میزان یک سوم کودلکو تولید دارد، هر تاخیر قابل توجهی در ساخت و ساز می‌تواند بر تولید مس از سال ۲۰۲۲ به بعد تأثیر بگذارد.


کوچیلکو گفته است که پیش‌بینی‌های تولید شیلی برای سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ می‌توانند با وجود تاخیراتی در پروژه‌ها نگران کننده شوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین