جمعه 21 ارديبهشت 1403 شمسی /5/10/2024 1:03:44 AM
انجمن سنگ آهن ایران اعلام کرد:

اعضای هیات مدیره انجمن سنگ آهن برنامه های چهارمین همایش تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران را تشریح کردند. 
برنامه های چهارمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران
به گزارش معدن نامه، قدیر قیافه رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران در نشست خبری امروز گفت: در چهارمین همایش انجمن سنگ آهن ایران قصد داریم تبعات انگ خام فروشی در معادن را به لحاظ اقتصادی بررسی کنیم. 
او افزود: برنامه اقتصادی در حوزه معدن بدون استراتژی محقق نمی شود و حلقه های زنجیره ارزش افزوده در معادن باید هماهنگ با هم حرکت کنند. اگر چرخه تولید در معادن ناهماهنگ حرکت کنند، در افق 1404 با بحران تامین مواد اولیه روبه رو خواهیم بود. 
کیوان جعفری طهرانی، مدیر امور بین الملل انجمن گفت: سال 2017 در حوزه سنگ آهن هنوز به رشد قیمت ها امیدواری وجود دارد اما سال 2018 سال بحرانی خواهد بود و به همین خاطر از دولت خواستار حمایت بیشتر از معدنکاران سنگ آهن در سال آینده هستیم تا کمی معادن بخش خصوصی و بازار داخلی نفس بکشد.
او تصریح کرد: در چهارمین همایش تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن پنل تخصصی در خصوص حقوق دریایی و کشتیرانی، فاینانس و سرمایه گذاری و کاهش هزینه معدنکاران ارائه خواهد شد. 
در ادامه بهادر احرامیان،  عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن اظهار کرد: در چهارمین همایش باری دیگر  خطرات معادن سنگ آهن ایران مطرح و هشدار داده می شود. تعداد معادن فعال سنگ آهن از 200 به 20 رسیده و این یک هشدار بزرگ برای کسب و کار بخش خصوصی کشور است.

او بیان کرد: در شرایط ایده آل معدنکاران خود به خود اقدام به سرمایه گذاری در جهت ارزش افزوده می شود اما روش اصلی برای ترغیب معدنکاران اصلاح قوانین مخل است. هیچ کسی منکر ارزش افزوده در بخش معدن و صنایع معدنی نیست. سرمایه گذاران داخلی و خارجی دخالت دولت را در معدنکاران منطقی نمی دانند.

 علیرضا سیاسی راد دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در نشست خبری انجمن سنگ آهن ایران گفت: در بخش معدن متاسفانه سیاستگذاری ها در زمینه اشتغالزایی با هم تعارض دارند. سرمایه‌گذاران با ارزیابی سیاست ها و تصمیمات دولت از سرمایه گذاری در معادن نا امید می شوند.

او افزود: طبق آمارهای جدید صندوق بین المللی پول رشد بخش مسکن و معدن منفی بوده در حالی که با توجه به پیش بینی ها در خصوص رشد اقتصادی، وجود سیاست های ناهماهنگ باعث نگرانی از رشد منفی بخش معدن می شود. مهمترین مشکل بخش معدن از منظر فقرزدایی، مساله تولید شغل در کشور است. در چهارمین همایش انجمن سنگ آهن بر اهمیت نظام هماهنگ حکمرانی بخش معدن تاکید خواهیم داشت.


منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین