دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 9:39:04 PM
رئیس خانه معدن ایران خبر داد:

ئیس خانه معدن ایران گفت: حضور معدنکاران و اقتصاددانان در واحدهای اجرایی بخش معدن، مسیر را برای تصمیم سازان و تصمیم گیران هموارتر کند.
تشکیل کمیته اقتصاد کلان در خانه معدن/ دعوت از اقتصاددانان برای بازدید از معادن بخش خصوصی
به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن با اشاره به اهمیت حضور سیاستگذاران، برنامه ریزان و اقتصاددانان در معادن کشور گفت: از آنجا که برخی از تصمیم سازان اقتصاد ایران تقریبا با فعالیت های بخش معدن آشنایی ندرند بهتر است تا فعالان بخش معدن و صنایع معدنی کشور برای حضور این افراد در معادن و صنایع وابسته ان برنامه ریزی کنند.
او افزود: وقتی یک اقتصاددان نگاه کلان اقتصاد را دربخش معدن  می بیند، تاثیر بسیار زیادی دارد از این رو تا نتوانیم اثربخشی معدن در اقتصاد نشان دهیم، موفق نخواهیم بود. 
بهرامن گفت: باید در این سفرها، فضاهایی را که بخش خصوصی سرمایه گذاری و ایجاد کرده است، در معرض دید قرار گیرد و با توجه به سرمایه گذاری هایی که از سوی دولت و بخش خصوصی در معادن صورت گرفته بهتر است تا سیاستگذاران و برنامه ریزان بخش معدن کشور در این بازدیدها حضور داشته باشند. 
رئیس خانه معدن تصریح کرد: کشور ما دارای معادن زیادی است و وجود این منابع در هر کشوری تصمیم سازان را مجاب می کند در استفاده از مزیت هایش بهترین بهره برداری را داشته باشد. وقتی ما منابع معدنی داریم، می توانیم با استفاده از انرژی فراوان موجود در کشور، ارزش افزوده زیادی از آن ایجاد کنیم و به نفع اقتصاد کشور گام برداریم. 
بهرامن از تشکیل کمیته اقتصاد کلان در خانه معدن ایران خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت حضور اقتصاددانان و برنامه ریزان اقتنصادی کشور، کمیته اقتصاد کلان در خانه معدن ایران در دست برنامه ریزی است تا ارتباط با اقتصادنان نظام مندتر شود. از این رو در نظر داریم تا اقتصاددانان کشور را با سرمایه گذاران بخش خصوصی در معادن آشنا کنیم و معادن کوچک و متوسط را در کنار معادن بزرگ به آنان معرفی کنیم.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین