دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 7:38:10 PM
مجری طرح زغال سنگ طبس اعلام کرد:

مجری طرح زغال سنگ طبس از سرمایه گذاری 250 میلیون یورویی در طرح های زغالسنگ طبس در سال 95 خبر داد.
سرمایه گذاری250 میلیون یورویی در طرح های زغال سنگ طبس
به گزارش معددن نامه، امید فلاح گفت: طرح های تجهیز معدن زون های 6و7و8 پروده یک با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان، تجهیز معدن بلوک 4 پروده 4 طبس با سرمایه گذاری شرکت سامان کاوش طبس، بلوک 1 پروده شرقی با سرمایه گذاری شرکت سامان فراز قشم و بلوک 2و 3 پروده شرقی با سرمایه گذاری شرکت فولاد زرند ایرانیان در سال 95 به مناقصه گذاشته شده و جذب سرمایه برای آنها صورت گرفته که در مجموع یک میلیون تن زغالسنگ کنسانتره و 250 میلیون یورو سرمایه گذاری را به همراه داشته است.
وی افزود : در حال حاضر نیز طرح تجهیز معدن زغالسنگ حرارتی کوچکعلی شمالی با ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن کنسانتره از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به مناقصه گذاشته شده است. پیش بینی ها حاکی از آن است که با توجه به روند رو به رشد بازار زغالسنگ کک شو و حرارتی در جهان و منطقه و همچنین وجود مزایای متعدد مناطق زغالدار طبس، استقبال سرمایه گذاران در این بخش قابل توجه خواهد بود.
فلاح ادامه داد: وجود ذخایرعظیم زغالسنگ با ویژگی های مطلوب کیفی و کمی برای واحدهای کک سازی کشور، هزینه سرمایه گذاری پائین در زمینه اکتشاف، تجهیز معادن و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، حفظ و توجه به منابع طبیعی و محیط زیست، امکان مکانیزاسیون معادن و ایجاد معادن با ظرفیت مناسب و دسترسی آسان به صنایع پایین دستی کک و فولاد اهم مزایای سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می روند.
وی درباره میزان ذخایر زغالسنگ طبس گفت: مناطق زغال دار طبس مشتمل بر حوزه های زغال دار مزینو، آبدوغی، کوچکعلی و پروده با مساحتی مشتمل بر 30 هزار کیلومترمربع و ذخیره قابل استخراج 3 میلیارد تن زغال کک شو و حرارتی، در تکمیل و توسعه زنجیره ارزش تولید انرژی و فولاد در کشور از نقش ممتاز و راهبردی برخوردار است.
فلاح افزود: همچنین منطقه پروده با حدود 1200 کیلومتر مربع مشتمل بر 5 منطقه پروده (1)، (2)، (3)، (4) و پروده شرقی دارای ذخیره ای معادل 1,1 میلیارد تن زغالسنگ کک شو و 1.4 میلیارد تن زغالسنگ حرارتی است.
وی ادامه داد: تاکنون و به جهت بهره برداری از نیمی از ذخایر مربوط به زغالسنگ کک شو از سوی بخش خصوصی و فاینانس، سرمایه گذاری صورت گرفته است. بقیه ذخایر در مرحله برگزاری مناقصه برای جذب سرمایه گذار و یا طی اقدامات مربوط به انجام اکتشافات تفصیلی قرار دارند.


منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین