دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 4:07:54 PM
معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان گفت: میزان مصرف تیرآهن در 5 سال گذشته بیش از 50 درصد نزول کرده است.
هشدار به ورود تیرآهن های غیراستاندارد در بازار/ زنگ خطر برای کاهش کیفیت ساخت و سازها

به گزارش معدن نامه، احسان دشتیانه، معاون بازار یابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: طی چند سال اخیر پروژه های عمرانی و بخش ساختمانی کشور با رکود مواجه بوده است و  کاهش مصرف فولاد متناسب با این رکود امری طبیعی است اما نکته قابل توجه کاهش بسیار شدیدتر میزان مصرف تیرآهن در مقایسه با مصرف میلگرد بوده به طوری که میزان مصرف تیرآهن در 5 سال گذشته بیش از 50 درصد نزول کرده است.

وی افزود: مطالعات انجام شده نشان می دهد ترکیب ساختمان های بتنی نسبت به ساختمان های فلزی افزایش پیدا کرده است. همچنین الگوی مصرف فولاد در ساختمان های فلزی تمایل بیشتری به استفاده از محصولات جایگزین تیرآهن (ساخته شده از ورق) پیدا کرده است. البته انتظار می رود در شرایط رکود میزان مصرف ورق در سازه های فولادی نیز کاهش یافته باشد اما با توجه به روند مشهود بلند مرتبه سازی از یک طرف و عدم تنوع کافی در عرضه محصولات نورد شده به ویژه تیرآهن های عریض و بال پهن از طرف دیگر، عملاً مصرف ورق در سازه های فلزی، طی یک دهه گذشته رواج یافته است.

معاون بازاریابی و فروش شرکت تصریح کرد: این رویکرد با توجه به فراهم شدن زیرساخت های آن از جمله توسعه کارگاه های ساخت تیر ورق و باکس فولادی و مشکلات ذکر شده در بالا، به یک فرهنگ تبدیل شده و متاسفانه در ششمین کشور زلزله خیز دنیا، از تیرورق به صورت افراطی در ساخت سازه های فلزی استفاده می شود. این موضوع در کنار افزایش ورود تیرآهن های غیراستاندارد به بازار، زنگ خطر بزرگی برای تامین سلامت و امنیت جامعه است.

سبد متنوع  و کیفی محصولات ذوب آهن اصفهان

دشتیانه گفت: ذوب آهن اصفهان در راستای اهداف استراتژیک و مسئولیت های اجتماعی خود  تلاش کرده تا با تولید و عرضه محصولات فولادی با کیفیت بالا و تنوع مورد نیاز بازار به اصلاح و افزایش سهم محصولات کیفی در الگوهای ساخت و ساز کمک کند. برای نمونه این شرکت در سال های گذشته اقدام به تولید تیرآهن های بال پهن موازی سبک (HEA) و متوسط (HEB) در سایزهای 14 ، 16 ، 18 و 20  و عرضه آنها به بازار کرده و برنامه ریزی های لازم جهت تولید و عرضه تیرآهن های بال پهن (H) تا سایز 300 م م ، تولید و عرضه تیرآهن های بال نیم پهن (IPE) تا سایز 500 م م ، بررسی تولید انواع جدید تیرآهن های بال شیب دار (IPN) ، بررسی تولید انواع جدید ناودانی های بال موازی (UPE) و بال شیب دار (UPN) و بررسی و امکان سنجی تولید فولادهای دریایی با استحکام بالا در سال 1396 در دست اقدام است.



منبع: روابط عمومی ذوب آهن اصفهان

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین