دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 10:35:17 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:2593
  • زمان انتشار:شنبه 21 اسفند 1395-12:39
  • کاربر:.
مهدی آباد تعیین تکلیف شد

قرارداد بهره برداری از معدن سرب و روی مهدی آباد یزد صبح امروز در حضور وزیر صنعت به امضا رسید.  
جزئیات قرارداد یک میلیارد دلاری سرب و روی مهدی آباد

به گزارش معدن نامه، امین صفری مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد با اشاره به این موضوع تصریح کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اتخاذ تدابیر لازم و پس از طی فرآیند قانونی و انجام  فراخوان عمومی که به صورت دو مرحله ای صورت پذیرفت و ارزیابی کیفی و فنی و بازرگانی انجام و قیمت پیشنهادی از سوی متقاضیان ارائه شد و از میان ۱۳ کنسرسیوم متقاضی، سرانجام کنسرسیومی متشکل از شرکت معدنی مبین، شرکت مهندسی کاهنربا، انجمن سرب و روی ایران، شرکت مس مسکنی، شرکت معادن سرمک و شرکت آریا جنوب ایرانیان به عنوان برنده فراخوان شناخته شد.

وی ادامه داد: این مشارکت بلافاصله و در مهلت مقرر نسبت به تسلیم ضمانتنامه بانکی حسن انجام تعهدات دوره پیشبرد به مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال اقدام و قرارداد فی‌ما‌بین طی مراسم رسمی با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت امضاء شد.

صفری افزود: قرارداد احداث کارخانجات فرآوری با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب و نقره و عملیات ۱۸۰ میلیون تنی پیش باطله برداری  در ۴ سال اول که از اهداف اصلی پروژه است آغاز می شود که سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد دلار را می طلبد.

او گفت: بر اساس قرارداد مذکور سرمایه گذار موظف است پس از انجام تجهیز کارگاه معدن و تأمین ماشین آلات مورد نیاز،  عملیات معدنکاری و باطله برداری را آغاز نموده و به موازات آن انجام مطالعات مورد نیاز کارخانجات فرآوری و تامین زیر ساخت را در دستور کار قرار دهد. بر این اساس و با پایان دوره یک ساله پیشبرد وارد دوره احداث شده و حداکثر طی ۳ سال احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی و نقره صورت می گیرد و پس از آن در یک دوره ۲۰ ساله بهره برداری از کارخانجات مربوطه انجام خواهد شد.

مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد در پایان اعلام کرد: این پروژه پس از بهره برداری هزار نفر به صورت مستقیم و 3 هزار  نفر به   صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد که اشتغالزایی و رونق اقتصادی قابل ملاحظه در منطقه و تحول بزرگ و ارتقای ایران در صنعت سرب و روی از نتایج مهم این طرح ملی است که با همراهی کلیه دستگاههای مربوطه به انجام خواهد رسید.

به گزارش معدن نامه؛ معدن سرب و روی مهدی آباد با ۷۱۶ میلیون تن ذخیره زمین شناسی حدود ۷درصد فلز محتوی اکتشاف شده روی دنیا را در اختیار دارد که در طراحی اولیه ۱۵۴ میلیون تن با عیار میانگین ۶ درصد روی ، ۲ درصد سرب ، ۵۰ گرم بر تن نقره قابل  برداشت است.



منبع: روابط عمومي مجتمع معدني مهدي آباد

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین