دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 9:38:56 PM
شب گذشته صورت گرفت:

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس خانه معدن ایران یکشنبه شب گذشته در نشستی ویژه به بررسی مخاطرات آتشفشان دماوند پرداختند.
نشست ویژه عضو هیات رئیسه مجلس با رئیس خانه معدن درباره آتشفشان دماوند
به گزارش معدن نامه، علی اصغر یوسف نژاد شب گذشته در بازدید از خانه معدن گفت: بهتر است از همین امروز به مخاطرات زیست محیطی آتشفشان دماوند و گازهایی که از دهانه این کوه متصاعد می شود توجه ویژه ای شود.
او در دیدار خود با رئیس خانه معدن ایران به گزارش هایی درباره فعال شدن آتشفشان دماوند پرداخت و گفت: به نظر می رسد که از هم اکنون بهتر است تا کارگروهی زیر نظر دولت تشکیل شود و در آن کارشناسان زمین شناسی، محیط زیست و منابع طبیعی گرد هم آیند و دماوند را آینده نگری کنند.
یوسف نژاد افزود: به نظر می رسد از امروز بهتر است به فکر مخاطرات دماوند باشیم تا در آینده به مانند مشکل ریزگردها و بحران آب کاسه چه کنم در دست نگیریم.
رئیس خانه معدن ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های عظیم ژئوتوریسم در ایران گفت: بیشتر زمین شناسان دنیا معتقدند که ایران به دلیل سن جوان زمین شناسی خود بهشت زمین شناسی دنیاست و مطرح شدن مخاطرات دماوند سبب خواهد شد تا توجه جامعه جهانی به این موضوع جلب شود.
محمدرضا بهرامن افزود: با توجه به ظرفیت های عظیم و نهفته ژئوتوریسم در قله دماوند می توان پیش از فعال شدن آتشفشان این قله، از جهانگردان دنیا خواست تا ضمن بازدید از این منطقه بکر گروه های تخصصی زمین شناسی را روانه ایران کرده و در این زمینه به مطالعه بپردازند.
او گفت: مطرح شدن موضوع مخاطرات دماوند می تواند به فرصتی برای انجام مطالعات بیشتر زمین شناسی ایران تبدیل شود و کشور از محل جذب توریسم و برگزاری گردش های علمی بین المللی درآمد کسب کند.


منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین