دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 4:07:47 PM
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت مطرح کرد:

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از درخواست این وزارتخانه از بانک مرکزی برای اصلاح آمار رشد ارزش افزوده بخش معدن در سال 95 خبر داد.
درخواست وزارت صنعت از بانک مرکزی برای اصلاح آمار رشد معادن

جعفر سرقینی در گفت و گو با معدن نامه با بیان اینکه وزارت صمت به رشد منفی 0.2 درصدی نه ماه سال گذشته اعتراض جدی دارد، گفت: بر اساس یک اشتباه سهوی بانک مرکزی تنها به آمار تولید 14 معدن بزرگ دولتی تحت نظر ایمیدرو اکتفا کرده که در مکاتبه با بانک مرکزی خواستار اصلاح آن شده ایم.

او گفت: همکاران دولتی ما در بانک مرکزی متوجه شده اند که حدود 6 هزار معدن در کشور وجود دارد که عمده تولید و ارزش افزوده بخش معدن دست آنهاست که امیدواریم با لحاظ کردن آمار این تعداد معادن، نرخ رشد معدن اصلاح شود.

سرقینی افزود: این اشتباه در محاسبه نرخ رشد سه ماه اول و دوم سال گذشته رخ داده و نرخ رشد معدن منفی نشان داده شده است که با ارسال آمار دقیق، در سه ماه سوم سال گذشته نرخ رشد معدن 11.5 درصد برآورد شده است.

او گفت: امیدواریم که دوستان ما در بانک مرکزی برای محاسبه نرخ رشد بخش معدن در سال گذشته ضمن اصلاح رشد شش ماه نخست پارسال، آمار مورد نیاز خود را از وزارت صمت به عنوان متولی ستادی بخش معدن کشور دریافت کنند تا اطلاعات بخش معدن کشور به صورت درست به دست مقامات ارشد کشور برسد.

سرقینی افزود: به نظر می رسد که با اصلاح آمار در بخش معدن، می توانیم بگوییم نرخ رشد ارزش افزوده این بخش بالای 10 درصد باشد که موفقیت بزرگی برای دولت یازدهم است.



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین