دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 8:47:32 PM
معدن نامه بررسی کرد:

امضای تفاهم نامه میان هلدینگ زمین شناسی روسیه و شرکت ملی نفت ایران در حالی صورت گرفت که بر اساس قانون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور متولی علوم مربوط به زمین است.
جای خالی سازمان زمین شناسی در سفر رئیس جمهور به روسیه

به گزارش معدن نامه، در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور به روسیه، 14 تفاهم نامه و توافق نامه همکاری میان دو کشور امضا شد که یکی از آنها به همکاری هلدینگ زمین شناسی روسیه با شرکت ملی نفت ایران مرتبط است.

این تفاهم نامه در حالی صورت گرفته که سازمان زمین شناسی ایران به عنوان متولی علوم زمین در کشور، حضور نداشته و یکی از بزرگترین سازمان های زمین شناسی دنیا تفاهم نامه خود را با بخشی از وزارت نفت به امضا رسانده است.

بر اساس این گزارش، اگرچه شرکت ملی نفت ایران بر اساس اقتضائات کاری خود می تواند دست به چنین اقداماتی بزند اما با توجه به نقش سازمان زمین شناسی بهتر است تا چنین تفاهم نامه هایی با این سازمان صورت گیرد تا کشور دارای یک سازمان زمین شناسی قوی و معتبر شود.

شاید بهتر آن باشد که در کشورمان نیز هلدینگی برای زمین شناسی به وجود آید تا این سازمان علاوه بر شناخت وضعیت زمین شناسی کشور به اکتشاف معادن نفتی، غیر نفتی و اورانیوم بپردازد و اکتشافات کشور در یک جا متمرکز شود.

کارشناسان معدن نامه بر این باورند که بهتر بود تا در این سفر پیوند محکمی میان سازمان زمین شناسی ایران و روسیه شکل می گرفت تا در نهایت شاهد نقش آفرینی بین المللی سازمان زمین شناسی کشور باشیم و بتوانیم این سازمان را وارد سیاستگذاری های کلان زمین شناسی و اکتشافات معدنی دنیا کنیم.



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین