دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 4:59:50 PM
معدن نامه پیشنهاد می دهد:

کمی بالاتر از میدان فردوسی ساختمان آجری 13 طبقه ای به چشم می خورد که به لحاظ بصری هیچ ذهنیتی را برای عابران به وجود نمی آورد و کسی باور نمی کند که این ساختمان مرکز سیاستگذاری طرح های بزرگ بخش معدن کشور است.
ساخت سردر و ورودی مناسب برای ساختمان ایمیدرو/ نمای بیرونی ساختمان ایمیدرو به نماد معدن تبدیل شود
به گزارش معدن نامه، ساختمان ایمیدرو در ضلع شمالی میدان فردوسی هیچ نمادی از معدن در سردر و ورودی خود ندارد به طوری که عابران هرگز متوجه نمی شوند که مهم ترین سیاستگذاری های معدنی کشور در این ساختمان صورت می گیرد.
معدن نامه پیشنهاد می دهد که ورودی این ساختمان در شان بخش معدن کشور مورد طراحی و بازسازی دوباره قرار گیرد و هویت آن برای مردم مشخص شود.
آنگونه که معدن نامه کسب اطلاع کرده حتی اگر دولت حاضر به سرمایه گذاری برای تغییر سردر و ورودی این سازمان نباشد بخش خصوصی به پاسداشت هویت بخش معدن حاضر است هزینه معماری دوباره نمای بیرونی این ساختمان را برعهده گیرد.
به نظر میرسد بهتر است که تفکر مدیران دهه 70 وزارت معادن و فلزات به عنوان الگو قرار گیرد و ساختمان ایمیدرو به گونه ای بازسازی شود که هر طبقه آن معرف یکی از توانمندی های بخش معدن کشور باشد.
بر اساس این گزارش افرادی که وارد ساختمان مرکزی وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی می شوند در بدو ورود متوجه خواهند شد که به مرکز تصمیم سازی بخش معدن وارد شده اند چرا که مدیران جسور دولت سازندگی در وزارت معادن و فلزات وقت، هر طبقه از این ساختمان را به موزه ای از سنگ های تزیینی کشور تبدیل کردند به طوریکه امروز با گذشت ربع قرن، یکی از زیباترین وزارتخانه های کشور وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی است.


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین