دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 5:31:14 PM
معدن نامه گزارش می دهد:

وزارت صنعت، معدن و تجارت اهم اقدامات معدنی این وزارتخانه در دولت یازدهم را منتشر کرد که بیانگر تولید افزایشی  کنسانتره سنگ آهن و مس کاتد،گندله و آهن اسفنجی است. 
کارنامه معدنی وزارت صنعت در دولت یازدهم+عکس

به گزارش معدن نامه، از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید و با توجه اساسی به موضوع اقتصاد از سوی دولت تولید بسیاری از محصولات مهم و تاثیر گذار در رشد تولید ناخالص داخلی افزایش چشمگیری داشته و این روند در سال های آینده نیز سرعت خواهد گرفت. از جمله محصولاتی که در دولت یازدهم تولید افزایشی چشمگیری داشته می توان به کنسانتره سنگ آهن و مس کاتد،گندله و آهن اسفنجی اشاره کرد که تولید آن در دولت یازدهم حدود 2 برابر شده است.

بر اساس این گزارش، تولید مس کاتد از 254 هزارتن در سال 92 و ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به 469 هزارتن در پایان سال 95 رسیده است.
در دوران چهارساله دولت یازدهم تولید کنسانتره سنگ آهن از 28میلیون تن به 44.5 میلیون تن رسیده است.همچنین در این مدت تولید گندله از 21.5میلیون تن به 34.5 میلیون تن افزایش یافته است.
افزایش تولید آهن اسفنجی از 18.7میلیون تن به 27.7میلیون تن و افزایش تولید فولاد خام از 23.5 میلیون تن به 31 میلیون تن از جمله سایر اقدامات مثبت وزارت صنعت،معدن و تجارت در دولت یازدهم بوده است.
 در این مدت هر چند روند تولید شمش آلومینیوم،اتوبوس و مینی بوس و کامیون کشنده افزایشی نداشته اما تلاش مسوولان وزارت صنعت،معدن و تجارت حفظ شرایط تولید و جلوگیری از رکود و کاهش تولید در این محصولات بوده که خوشبختانه این امر محقق شده است.
بنا بر این گزارش، در 3.5 سال که از عمر دولت یازدهم می گذرد تولید محصولات فولادی از 31 میلیون تن به 39میلیون تن و تولید محصولات پتروشیمی از 58 میلیون تن به 67.5 میلیون تن رسیده است.
 در این مدت با وجود اینکه بازار مسکن با رشد منفی همراه بود اما کارخانه های تولید سیمان با رویکردهای صادراتی و با وجود همه چالش های موجود از تولید دست نکشیده و تولید سیمان کشور از 77.5میلیون تن در شهریور ماه سال 92 به 83.5 میلیون تن در پایان سال 95 رسید.


منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین