پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 6:01:26 AM
پرفسور مرتضی اصانلو خواستار شد:

دکتر مرتضی اصانلو، استاد تمام دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواستار تشکیل اتاق فکر برای آینده علم مهندسی معدن در ایران شد.
تشکیل اتاق فکر برای آینده علم مهندسی معدن در ایران

پرفسور اصانلو در گفت و گو با معدن نامه با اشاره به کاهش تقاضا برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی معدن گفت: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی دولت و بخش خصوصی در بخش معدن کشور و عزم دولت دوازدهم برای فعال کردن ذخایر معدنی، نیاز است تا ضمن بازنگری در سرفصل های دروس رشته مهندسی معدن در ایران، برنامه ای جامع برای آموزش این رشته تحصیلی در کشورمان تدوین شود.

او افزود: خوشبختانه علم مهندسی معدن در طول سالیان گذشته پیشرفت قابل توجهی در ایران داشته که ارائه مقالات معدنی در ژورنال های تخصصی دنیا و حضور اساتید ایرانی این رشته در مجامع مختلف علمی دنیا مهر تاییدی بر این ادعاست.

دکتر اصانلو تصریح کرد: رشته مهندسی معدن در کنار رشته های دیگر گزینه های بعدی داوطلبان رشته مهندسی است از این رو نیاز است تا خانه معدن ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم با تشکیل اتاق فکری، استراتژی جذب و آموزش مهندسان معدن وزمین شناسان در گرایش های گوناگون را تدوین کند.

او افزود: در سال های اخیر بانوان زیادی خواستار ادامه تحصیل در رشته مهندسی معدن شده اند که متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس و مدیران وزارت علوم با القای این تفکر که معدن، رشته ای مردانه است باعث شده اند تا بانوان علاقمند به این رشته از تحصیل در معدن باز مانند.

بنیانگذار کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی در ایران گفت: هم اکنون بانوانی که در رشته مهندسی معدن مشغول به تحصیل هستند و یا فارغ التحصیل شده اند، به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند و لازم است تا معادن بزرگ، متوسط و کوچک کشور خود را برای پذیرش دانش آموختگان علوم زمین از هر جنسیتی آماده کنند.

دکتر اصانلو افزود: آینده کشور در بخش اشتغال و توسعه از آن بخش معدن کشور است و نیاز داریم تا متقاضیان ورود به این رشته از رتبه های بالا انتخاب شوند از این رو لازم است تا دولت و معادن بخش دولتی و خصوصی جذابیت ها و امتیازاتی را برای دانشجویان متقاضی در این رشته فراهم آورند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین