يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 10:39:39 PM

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تلاش دولت برای توسعه رشته‌های صنعتی با نقش پیش برنده، گفت: طراحی و اجرای تکنولوژی تولید آهن اسفنجی به روش پرد،‌ افتخار برای کشور است. 
تقدیر معاون اول از تکنولوژی PERED

به گزارش معدن نامه، اسحاق جهانگیری روز شنبه در مراسم افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه، افزود: در شرایطی که در سال‌های گذشته تنها از تکنولوژی میدرکس برای تولید آهن اسفنجی در ایران استفاده می شد،‌ امروز شاهد ‌به کارگیری فناوری بومی سازی شده احیای مستقیم ایرانی هستیم.

وی با اشاره به تلاش دولت برای توسعه رشته‌های صنعتی با نقش پیش برنده ابراز کرد: صنایع معدنی، خودرو، پتروشیمی و پوشاک از جمله صنایعی هستند که با توسعه آنها صنایع وابسته و مرتبط نیز به حرکت در می آید.

جهانگیری ذخایر معدنی از جمله سنگ آهن، منابع گاز، و نیروی انسانی را از استعدادهای وزین کشور اعلام کرد و از رشد اقتصادی بالای هفت درصد در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: میزان رشد اقتصاد کشور در سال گذشته نیز 12 درصد بود که این میزان از سوی صندوق بین المللی پول نیز اعلام شده است.

وی همچنین ادامه داد: در سه ماهه 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بالای7 درصد داشتیم.

معاون اول رییس جمهوری درباره امکانات منطقه میانه نیز گفت: شهرستان میانه استعداد خوبی برای توسعه دارد. برای آب شرب اقداماتی در دست انجام است و در عین حال خط راه آهن به تبریز نیز در حال تکمیل است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین