شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 10:07:17 PM
محمدرضا بهرامن اعلام کرد:

 رئیس خانه معدن ایران امروز در نشست خبری خود در راستای احیای هپکو پیشنهاد کرد برای تغییر استراتژی مدیریت این کارخانه بهتر است معدنکاران بخش خصوصی ورود کنند و خانه معدن می‌تواند در این زمینه حاکی هپکو باشد.  
پیشنهاد خانه معدن ایران برای احیای هپکو

به گزارش معدن‌نامه، محمدرضا بهرامن با بیان اینکه باید نگاه و استراتژی هپکو در مقطع فعلی تغییر کند، اظهار کرد: مشکل هپکو مشکل جدیدی نیست و ریشه در پایه‌ریزی آن دارد. کارخانه ماشین‌آلات معدنی هپکو زمانی افتخار کشور بود اما الان با بحران مواجه شده است. چرا که آن زمان سرمایه گذاری چنین کارخانه‌ای با ویژگی‌های خاص زمان خود شکل گرفته و می‌توان در مقطع کنونی با ورود معدنکاران بخش خصوصی در مدیریت هپکو نگاه و استراتژی حاکم درآن تغییر ایجاد کرد تا تولید این مجموعه در مسیر رشد قرار گیرد. هپکو یک سرمایه ملی است که نیاز دارد برای نجات آن از این مشکلات مالی از نگاه کارشناسی و تجربه بخش خصوصی دارای صلاحیت کمک گرفت.

او افزود: زمانی که دامپتراک 120 تنی وارد کشور می‌شود با ورود آن اشتغال می آید و درآمدزایی ایجاد می‌شود. به همین دلیل  بهتر است نگاه غیرکارشناسی به تعرفه‌ واردات ماشین‌آلات معدنی تغییر پیدا کند زیرا تجهیز معادن با ماشین آلات معدنی تعرفه بالامانند یک سمی است که بخش تولید را به کل آلوده می کند. نباید همان نگاهی که به خودرو و تعرفه آن در کشور وجود دارد به ماشین آلات معدنی هم داشت. این یک نگاه کاملا غلط است که نیاز به تغییر دارد و قوانین مربوطه بهتر است اصلاح شود.

بهرامن مطرح کرد: باید این ذهنیت سیاستگذاران را برای همیشه تغییر داد و مسیر درست طی شود. بر همین مبنا خانه معدن قبلا نیز این پیشنهاد را مطرح کرده بود و الان این آمادگی را دارد که بیشتر از قبل در کنار هپکو باشد. معدنکاران بخش خصوصی می‌توانند در کنار هپکو قرار گیرند و با چنین ترکیبی تحولات بسیاری ایجاد کنند زیرا تنها با انتقال تجربه و نگاه کارشناسی می‌توان هپکو را نجات داد.

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین