يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 1:38:02 AM
توصیه وزیر صنعت به معادن بزرگ:

وزیر صنعت گفت: باید وضعیت معادن کوچک اصلاح شود و تا آن زمان انتظار می‌رود که معادن بزرگ از این معادن مراقبت و به عبارتی پدری کنند.
برای معادن کوچک پدری کنید

به گزارش معدن نامه، محمد شریعتمداری در نشست با فراکسیون معدن و صنایع معدنی و رییس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: شرایط برای توسعه معدنی مهیا نیست با این حال وزارتخانه برای اجرای دستور مجلس شورای اسلامی و تعیین اولویت‌های معدنی لیستی تهیه کرده است که اعتقاد داریم این لیست باید بر اساس سند آمایش سرزمینی تهیه می‌شد.

او افزود: دو هفته گذشته پیش‌نویسی از نقشه راه معدن و صنایع معدنی برای 4 سال آینده در9 فصل به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارایه شد تا نظرات نمایندگان در این زمینه جمع‌آوری و نهایی شود.
شریعتمداری گفت: لایحه‌ای در زمینه معادن و مغایرت‌های آن در بخش‌های مختلف به کمیسیون فرعی دولت ارجاع داده شد تا نظرات در آنجا جمع‌آوری و در اولین فرصت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود، اما انتظار داریم با همکاری مجلس تا پایان سال جاری این لایحه نهایی تا قانون معدن دارای مشخصات لازم باشد.
او ادامه داد: در بخش اکتشاف باید کارهای بزرگی در کشور انجام شود تا شاهد ایجاد صنایع فولادی در بخش‌های مختلف کشور نباشیم، ابتدا لازم است روش کار اکتشاف را تغییر دهیم، باید اکتشاف از حالت سنتی خارج شود و تولید برای صادرات انجام شود نه آن که تنها با خام فروشی، درآمدزایی کنیم.
وزیر صمت افزود: در نظر داریم چارچوبی برای قراردادهای بین‌المللی مشخص کنیم تا بتوانیم در عرض دو ماه آینده سرمایه‌های خارجی را برای حضور در کشور پیگیری کنیم و به نوعی می‌توانیم همان الگوی IPC در زمینه معادن را پیاده کنیم.
شریعتمداری گفت: باید وضعیت معادن کوچک اصلاح شود و تا آن زمان انتظار می‌رود که معادن بزرگ از این معادن مراقبت و به عبارتی پدری کنند، اخیراً با 70 نفر از مسؤولان برای برنامه داشتن در بخش معادن کوچک جلساتی داشتیم.


منبع: شاتا

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین