چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 شمسی /5/8/2024 9:41:48 PM
با خوش بینی نسبت به تغییر سقف بدهی آمریکا؛

پس از خوش بینی‌ها درباره ادامه مذاکرات مرتبط با سقف بدهی آمریکا و اظهارات تند مقامات فدرال رزرو که نوسان شدید قیمت طلا در هفته گذشته به دنبال داشت، بازار فلز زرد اگرچه در روز جمعه اندکی افزایشی بود اما بدترین هفته معاملاتی خود را در بیش از سه ماه گذشته به ثبت رساند.
طلا بدترین هفته معاملاتی را از ماه فوریه تاکنون به ثبت رساند

به گزارش بیرونیت به نقل از رویترز، قیمت طلا که ابتدای صبح جمعه را در یک روند کاهشی و با قیمت ۱۹۵۰ دلار در هر اونس آغاز کرده بود در پایان معاملات روز جمعه با ۱ درصد افزایش به قیمت ۱۹۷۸.۷۰ دلار معامله شد.

ادوارد مویا تحلیل‌گر ارشد بازار اوآندا در یادداشتی در رویترز نوشت: طی هفته معاملاتی گذشته معاملات طلا تحت فشار شدیدی قرار داشت که ناشی از یک جریان ثابت از خوش بینی نسبت به سقف بدهی بوده و علاوه بر آن، فدرال رزرو هم اندکی نسبت به مواضع خود عقب نشینی داشته است.

مویا تاکید کرد: با نگاهی به نمودار معاملات طلا، بازار در مقابل چشم شما قرار می‌گیرد که شروع به رشد کرده و مطمئن است که نگرانی‌های مرتبط با رکود اقتصادی در بین مردم، تا حدودی کاهش یافته است.

به گفته وانگ تائو، تحلیل‌گر فنی رویترز، قیمت طلا ممکن است با ادامه روند نزولی به سمت سطوح ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۷ دلار نیز نزدیک شود.

جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا و کوین مک کارتی رییس حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان، اعتماد فزاینده‌ای را درباره دستیابی به یک توافق سقف بدهی برای جلوگیری از نکول فاجعه بار ابراز کرده‌اند و این خوش بینی باعث افزایش سود معاملات در وال استریت شد.

شاخص دلار آمریکا هم در معاملات روز جمعه کاهش یافت و دلار از بالاترین سطح خود در ماه مارس عقب نشینی کرد که این روند هم به نوبه خود بر بازار طلا تاثیرگذار بود.

همچنین با افزایش اشتهای معامله‌گران برای طلای بدون بازدهی، یک هفته آمارهای اقتصادی قوی، شانس کاهش نرخ بهره در سال جاری کاهش یافت به طوری که بازارها تا ماه جولای شاهد ۶۰ درصد احتمال حفظ نرخ بهره توسط فدرال رزرو بودند.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو روز جمعه در یک کنفرانس اعلام کرد که استرس در بخش بانکی ایالات متحده می‌تواند به این معنا باشد که نرخ‌های بهره برای کنترل تورم نباید چندان بالا باشد.

اظهارات عجیب پاول پس از آن بیان شد که دو رییس پیشین بانک مرکزی ایالات متحده روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بودند که تورم آنقدر سریع کاهش نمی‌یابد که با افزایش نرخ بهره متوقف شود.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین