شنبه 6 مرداد 1403 شمسی /7/27/2024 7:41:12 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:70567
  • زمان انتشار:سه شنبه 1 اسفند 1402-23:47
  • کاربر:
با تداوم مشکلات تقاضا؛

با بازگشایی بازارهای چین، در حالی که سرمایه‌گذاران چشم انداز تقاضای کوتاه مدت فولاد را در بزرگترین کشور وارد کننده فولاد در جهان ارزیابی می‌کنند، قیمت سنگ آهن پس از رشد پنج روزه سقوط کرد.
بازگشایی بازارهای چین موجب سقوط قیمت سنگ آهن شد

به گزارش بیرونیت به نقل از رویترز، معاملات آتی از بالاترین سطح اتمام معاملات از پایان ژانویه تاکنون عقب نشینی کرد و تا ۳.۳ درصد کاهش یافت در چنین شرایطی بخش بزرگی از سود هفته گذشته این معاملات نیز کاهش یافت. در حالی که لی چیانگ نخست وزیر چین خواستار اقدام «عملی و قدرتمند» برای تقویت اعتماد در اقتصاد این کشور شد، پکن تصمیم گرفت نرخ بهره وام‌های سیاستی یک ساله خود را ثابت نگه دارد.

سیگنال‌های متفاوتی در چشم‌انداز وجود دارد. بر اساس گفته مینمتال فیوچر، مصرف فولاد کاهش یافته و سود در این صنعت ضعیف است، اگرچه دولت‌های محلی ممکن است تلاش‌های خود را برای کمک به فعالیت‌ها افزایش دهند. همچنین بر اساس تحلیل وبسایت مای‌استیل پروژه‌های بزرگ در استان‌هایی از جمله گوانگدونگ در حال از سرگیری هستند و داده‌های موجود افزایش فروش خانه‌های موجود در شهرهای کلیدی را در طول تعطیلات نشان می‌دهد.

سنگ آهن در سال جدید میلادی به دلیل نگرانی‌ها در مورد بحران طولانی مدت املاک چین عقب نشینی کرده است و این در حالی است که بخش املاک نزدیک به ۴۰ درصد از تقاضای فولاد در این کشور را تشکیل می‌دهد.

بر همین اساس پس از پایان تعطیلات سال نوی چین، معاملات سنگ آهن با کاهش قیمت‌ها در بازار چین همراه شد و قیمت سنگ آهن در دالیان و همچنین میلگرد و کلاف نورد گرم در شانگهای با افت قیمت همراه شدند.

این در حالی است که قیمت فلزات پایه عموما ضعیف‌تر بود. مس در بورس فلزات لندن با ۰.۷ درصد کاهش به ۸ هزار و ۴۲۷ دلار در هر تن رسید و از بالاترین سطح قیمت‌ها در دو هفته گذشته عقب نشینی کرد؛ همچنین قلع، سرب و نیکل نیز در بازارهای جهانی با افت قیمت همراه شدند.

منبع: روابط عمومی ایمپاسکو 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین