شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 12:40:10 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:70924
  • زمان انتشار:دوشنبه 6 فروردين 1403-15:9
  • کاربر:
مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی:

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: در سالی که گذشت ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید کردیم که این رقم افزایش ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.
سال ۱۴۰۲ برای خراسان جنوبی، سال طلایی بود

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، علیرضا جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی ضمن تبریک سال نو و با اشاره به اقدامات و دستاوردهای طلایی این مجتمع در سال گذشته، بیان داشت: این مجتمع با سرلوحه قراردادن شعار "مهار تورم؛ رشد تولید" و با همت و تلاش های سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان شرکای تجاری خود، گام‌های مهمی در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال بردارد.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه تولید سال ۱۴۰۲ این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش بینی شده بود، عنوان داشت: خوشبختانه با همت سرمایه گذار و با ثبت رکوردهای جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

جلالیان همچنین از کلنگ زنی دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد و افزود: در سال گذشته کلنگ عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک با پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار زمین زده شد که با بهره برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده خواهد شد.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی شدت گرفتن فعالیت‌های اکتشافی و انجام ۳ هزار متر حفاری مغزه گیری را یکی دیگر از دستاوردهای این مجتمع در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: با شروع فعالیت ۴ پیمانکار حفاری، جبهه‌های کاری در بیشتر محدوده‌های اکتشافی این مجتمع تقویت شد و توانستیم بیشترین سهم فعالیت‌های اکتشافی شرکت تهیه و تولید را به خود اختصاص دهیم.

جلالیان، همچنین به بهره برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و افزود: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تامین شد.

وی تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع در سال گذشته عنوان کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین