شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 1:26:45 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:71161
  • زمان انتشار:يکشنبه 2 ارديبهشت 1403-12:5
  • کاربر:

مسئولین و تلاشگران بخش های فولادسازی و کوره بلند ذوب آهن اصفهان همت ویژه ای را برای تحقق شعار سال به کار بسته اند.
فولادسازی و کوره بلند ذوب آهن اصفهان در مسیر تحقق شعار سال

به گزارش بیرونیت، خسرو شمس سرپرست بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان در خصوص شرایط تولید این بخش در ابتدای سال جاری گفت: با توجه به مشکلاتی که در پایان سال گذشته برای بخش کوره بلند بوجود آمده بود به اجبار تولید فولادسازی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش چشم گیری ایجاد شد.

وی افزود: با تدابیر بکار گرفته شده و برطرف شدن مشکل در بخش کوره بلند و همچنین بهبود تولید چدن، تولید فولاد در بخش فولادسازی در فروردین ۱۴۰۳ افزایش روز افزون داشت و تا ۲۲ فروردین ماه مقدار ۱۴۳۸۰۰ تن فولاد تولید گردید.

خسرو شمس تصریح کرد : مدیریت و کارکنان این بخش عزم خود را جهت افزایش کمی و کیفی تولید جزم نموده و امید است جهش های جدید در تولید حاصل شود.

رسول علی نقی پور سرپرست کارگاه کنورتور و میکسر بخش فولادسازی شرکت نیز با اشاره به شروع تعمیرات اساسی کنورتور ۲ از تاریخ ۲۳ فروردین ماه سال جاری اضافه کرد : با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم و همت پرسنل سخت کوش بخش فولادسازی ، با دو کنورتور بطور میانگین روزانه حدود ۶۷۰۰ تن فولاد تولید شده که تولید مستمر با دو کنورتور به این میزان بی سابقه بوده است.

شهرام گلی سرپرست مدیریت کوره بلند ذوب آهن اصفهان نیز گفت: با توجه به اختلال خرسک در کوره بلند ها بخصوص کوره بلند شماره دو در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ با کاهش تولید چدن در کوره بلند مواجه شدیم که این مسئله افزایش قیمت تمام شده و مصارف به ویژه کک را در پی داشت.

وی افزود: در اسفندماه سال ۱۴۰۲ پس از تعمیرات درجه سه ، کوره بلند شماره دو با ۶ عدد فورم راه اندازی گردید و عدم یکنواختی و اختلال شدید در روند کار کوره بلند ۲ را شامل شد، با تمهیداتی که در نظر گرفته شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ فورم های مسدود کوره بلند ۲ به تدریج باز گردید و روند افزایش پارامتر های دمشی و کاهش مصرف کک در برنامه تولید قرار گرفت. به گونه ای که تولید روزانه کوره ۲ به ۳۳۰۰ تن در روز رسید.

سرپرست مدیریت کوره بلند ادامه داد: همچنین به دلیل تشکیل خرسک در کوره ۳ در اواخر سال قبل تولید کوره سه کاهش پیدا کرد که با تغییر برنامه تکنولوژی در فروردین ۱۴۰۳ ، به میزان ۴۲۰۰ تن در شبانه روز رسید و در کوره بلند ۱ نیز تولید به بیش از ۲۰۰۰ تن در شبانه روز رسید.

شهرام گلی اظهار داشت: با توجه به تعمیرات کنورتور ۲ و محدودیت جذب چدن سعی بر حفظ شرایط تولید و کاهش مصرف انرژی و کک گردید و انشاا... پس از پایان تعمیرات کنورتور، روند جهش تولید و کاهش مصرف انرژی و کک مجدداً در برنامه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از کلیه مدیریت ها از قبیل امور فنی و برنامه ریزی تولید، خرید، آگلومراسیون، کک سازی، راه آهن و ترابری، نت، آزمایشگاه، پرسنل کوره بلند و کلیه مدیریت هایی که در تحقق این هدف کمک نمودند تشکر و قدردانی کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین