چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 7:59:17 PM

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در قالب زنجیره ارزش راهبردی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این نمایشگاه معرفی شد.
درخشش گوهر سنگ‌های خراسان جنوبی در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش بیرونیت به نقل از ایسنا، هادی شاه‌وردی، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت به رسانه‌ها افزود:  توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان  از جمله گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت معرفی شود.

وی اظهارکرد: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پائیزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

شاه وردی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی برای بیش از هزار نفر به صورت فعال در حوزه گوهر سنگ فعالیت می کنند، افزود: کشورهای ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان ،آلمان، انگلستان، هلند، ژاپن، عمان و چین مقصد گوهر سنگ های خراسان جنوبی است که  به صورت چمدانی این گنج قیمتی برایشان ارسال می شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین