پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 3:35:03 PM
بیرونیت بررسی کرد

گزارش ارائه شده از سوی ذوب آهن اصفهان به سامانه کدال بورس نشان از افت و خیز این شرکت در تولید، فروش، صادرات و درآمد فروش دارد.
کارنامه ذوب آهن اصفهان در فروردین

به گزارش خبرنگار بیرونیت، ذوب آهن که با نماد "ذوب" در بورس حضور دارد، در گزارش ارسالی خود (منتهی به 31 فروردین 1403) به سامانه کدال، عملکرد این شرکت در حوزه های مختلف اعم از تولید و فروش را به اطلاع سهامداران رسانده است.

طبق گزارش منتشره، کل تولید ذوب آهن اصفهان در فروردین امسال 136 هزار و 515 تن بوده است که شامل میلگرد، تیرآهن، شمش چدن، شمش کالایی و کلاف می شود.

در مقایسه با تولید فروردین پارسال، (152 هزار و 737 تن) این شرکت کمتر از 11 درصد افت تولید را به ثبت رسانده است. محصول اصلی ذوب آهن اصفهان در فروردین امسال تیرآهن بوده که تولیدی بالغ بر 74 هزار و 253 تن داشته است. کم تیراژترین محصول ذوب آهن نیز به گروه شمش کالایی مربوط می شود که در فروردین امسال تنها سه هزار و 803 تن تولید داشته است. در بین محصولات ذوب آهن، کلاف، شمش کالایی و شمش چدن نسبت به فروردین پارسال رشد تولید داشته اند، اما تولید تیرآهن و میلگرد افت کرده است.

گزارش ذوب آهن اصفهان می گوید گران ترین محصول فروخته شده این شرکت در فروردین امسال "ریل" بوده که هر تن از آن نزدیک به 59 میلیون تومان قیمت داشته است. ذوب آهن البته در ماه نخست امسال ریل تولید نکرده است.

اما بیشترین فروش ذوب آهن در فروردین امسال به تیرآهن اختصاص داشته است. طبق آمار ارائه شده به بورس، این شرکت حدود 67 هزار تن تیرآهن در فروردین امسال به فروش رسانده که قیمت فروش هر تن از آن بالغ بر 24 میلیون و 600 هزار تومان بوده است.

کل فروش ذوب آهن اصفهان در فروردین امسال 115 هزار و 616 تن بوده که نسبت به ماه مشابه پارسال افت بالغ بر 9 هزار تن را نشان می دهد. همچنین درآمد فروش داخلی ذوب آهن نیز در فروردین امسال بالغ بر دو هزار و 800 میلیارد تومان بوده است.  در مقایسه با فروردین سال گذشته، درآمد این شرکت از محل فروش داخل رشد خفیفی داشته است.

اما جمع فروش صادراتی ذوب آهن نیز در فروردین امسال به 19 هزار و 747 تن رسیده است. در مقایسه با فروردین پارسال با رقم 77 هزار و 790 تن، فروش صادراتی ذوب آهن اصفهان حدود 75 درصد افت کرده است. درآمد حاصل از فروش صادراتی ذوب آهن در فروردین امسال حدود 400 میلیارد تومان بوده که از محل صادرات کلاف، شمش کالایی و تیرآهن حاصل شده است.

در مقایسه با فروردین پارسال، درآمد ذوب آهن از محل فوش خارجی حدود 75 درصد افت کرده است. اصلی ترین و البته ارزان ترین محصول صادراتی ذوب آهن، شمش کالایی با رقم 14 هزار و 535 تن بوده و هر تن از آن بالغ بر 19 میلیون و 200 هزار تومان فروخته شده است.  همچنین گران ترین محصول صادراتی ذوب آهن در نخستین ماه امسال، تیرآهن بوده که هر تن از آن بالغ بر 23 میلیون و 300 هزار تومان فروخته شده است.

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین