شنبه 6 مرداد 1403 شمسی /7/27/2024 6:59:08 AM
بیرونیت عملکرد ارفع در دو ماه امسال را بررسی کرد

شرکت آهن و فولاد ارفع گزارش عملکرد خود در تولید و فروش طی دو ماه ابتدایی امسال را در قالب گزارش ارسالی به سامانه کدال بورس، به اطلاع سهامداران رساند.
رشد تولید و فروش در آهن و فولاد ارفع

به گزارش خبرنگار بیرونیت، این شرکت که با نماد "ارفع" در بورس حضور دارد، در گزارش ارسالی خود به سامانه کدال، از رشد تولید، فروش و درآمد فروش در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده است.

طبق گزارش منتشره، "تعداد تولید" شرکت آهن و فولاد ارفع در بازه زمانی تحت بررسی به 403 هزار و 559 تن رسیده است. با در نظر گرفتن آمار تولید 382 هزار و  262 تنی ارفع در دو ماه ابتدایی پارسال، ای شرکت توانسته تولید خود را 5.5 درصد بالا ببرد.

شمش فولادی و آهن اسفنجی، دو محصول تولیدی ارفع در فروردین و اردیبهشت امسال بوده اند. این شرکت در بازه زمانی تحت بررسی، 217 هزار و 550  تن آهن اسفنجی تولید کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال –212 هزار و 834 تن- رشد حدودا 2.5 درصد را نشان می دهد. تولید شمش فولادی نیز در شرکت ارفع به بالای 186 هزار تن در دو ماه نخست امسال رسیده که با در نظر گرفتن میزان تولید در بازه زمانی مشابه پارسال –169 هزار و 428 تن- از رشد حدودا 10 درصدی حکایت دارد.

ارفع اما در فروش داخلی نیز توانسته آمار بهتری را در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال از خود به جا بگذارد. کل فروش ارفع در بازه زمانی تحت بررسی 158 هزار و 249 تن بوده است. در مقایسه با دو ماه ابتدایی سال گذشته با فروش 79 هزار و  330  تن، ارفع توانسته فروش خود را فروش این شرکت نزدیک به 79 هزار تن معادل حدود 100 درصد رشد دهد. کل فروش ارفع در دو ماه نخست امسال شمش فولادی بوده است. با در نظر گرفتن آمار تولید و فروش شمش فولادی ارفع، این شرکت حدود 86 درصد از شمش تولیدی خود در دو ماه نخست امسال را به فروش رسانده است.

با در نظر گرفتن نرخ فروش محصولات ارفع، این شرکت در فروردین و اردیبهشت امسال بالغ بر سه هزار و 700 میلیارد تومان درآمد (از محل فروش داخل) داشته است. در مقایسه با دو ماه نخست 1402 با درآمد حدودا هزار و 600 میلیارد تومانی، درآمد فروش داخلی شرکت آهن و فولاد ارفع رشد 131 درصدی را نشان می دهد. ارفعی ها در فروردین و اردیبهشت امسال هر تن شمش فولادی خود را بالغ بر 23 میلیون تومان فروخته اند که در مقایسه با دو ماه مشابه پارسال، از رشد حدودا دو میلیون و 500 هزار تومانی حکایت می کند.

طبق آنچه شرکت آهن و فولاد ارفع در گزارش دو ماه نخست خود آورده، این شرکت هیچ فروش صادراتی در این بازه زمانی نداشته است. این در حالی است که ارفع در دو ماه نخست سال 1402  حدود 70 هزار تن صادرات داشته و از این محل هزار و 606 میلیارد تومان کسب درآمد کرده است.

اما طبق آنچه ارفع در گزارش خود آورده، قیمت هر تن شمش فولادی صادراتی این شرکت در ماه نخست پارسال کمتر از 23 میلیون تومان بوده است.

 

 

  



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین