سه شنبه 1 آبان 1403 شمسی /10/22/2024 8:43:31 AM
بیرونیت عملکرد فملی در دو ماه نخست امسال را بررسی کرد

شرکت ملی مس با اعلام گزارش عملکرد خود در دو ماه امسال، خبر از تولید حدودا 9 میلیون و 859 هزار تنی در این بازه زمانی داد.
رشد درآمد فروش شرکت ملی مس

به گزارش خبرنگار بیرونیت، شرکت ملی مس که با نماد "فملی" در بورس حضور دارد، در گزارش ارسالی اش به سامانه کدال اعداد و ارقام مربوط به تولید، فروش، درآمد و صادرات خود را در فروردین و اردیبهشت به اطلاع سهامداران رسانده است.

بیشترین محصول تولیدی شرکت ملی مس در دو ماه ابتدایی امسال سنگ سولفور بوده که رقم حدودا 9 میلیون و 420 هزار تن را به ثبت رسانده است. رده دوم تولید شرکت ملی مس به کنسانتره مس اختصاص دارد که رقم بیش از 223 هزار تن را به ثبت رسانده است. نسبت به دو ماه نخست 1402، تولید این محصول افت حدودا 15 هزار تنی داشته است.

اسید سولفوریک نیز به عنوان دیگر محصول شرکت ملی مس، تولیدی بیش از 160 هزار تنی داشته که در مقایسه با دو ماه ابتدایی سال گذشته تقریبا 15 هزار تن رشد را نشان می دهد.  در بخش کنسانتره طلا و نقره نیز شرکت ملی مس با رشد تولید مواجه بوده، چه آنکه توانسته تولید این محصول را از 153 تن به 166 تن برساند.

مسی ها همچنین توانسته اند تولید هفت هزار و 522 تنی مفتول را در دو ماه نخست امسال به ثبت برسانند که نسبت به پارسال بیش از سه برابر شده است.

این شرکت اما هیچ تولیدی در بخش سنگ اکسید طی فروردین و اردیبهشت امسال نداشته است.

آمار فروش شرکت ملی مس نشان می دهد مسی ها با افت فروش مواجه شده اند، اما درآمدشان بالاتر بوده است. مسی ها در دو ماه نخست امسال بیش از 137 هزار و 600 تن فروش داشته اند، حال آنکه فروش آنها در دو ماه پارسال حدود 154 هزار تن بود. بنابراین فروش شرکت ملی مس در بازه زمانی تحت بررسی 16.4 هزار تن پایین آمده است. 

طبق آنچه در گزارش فملی آمده، درآمد مس از ناحیه فروش داخلی این شرکت طی دو ماه نخست امسال، بالای 19 هزار میلیارد تومان بوده است. در مقایسه با دو ماه نخست سال گذشته با فروش تقریبا 11.6 هزار میلیارد تومان، درآمد این شرکت از محل فروش داخلی 7.4 هزار میلیارد تومان بالا رفته است.

پر فروش ترین محصول مس در فروردین اسید سولفوریک بوده که حدود 99 هزار تن از آن با قیمت هر تن حدودا 400 هزار تومان به فروش رفته است. بیشترین درآمد مس از محل فروش کاتد به دست آمده است. مسی ها درآمدی حدود 14 هزار میلیارد تومان از محل فروش این محصول به دست آورده اند.

درآمدهای فملی اما به فروش داخلی محدود نیست و این شرکت با توجه به صادراتی که دارد، درآمد قابل توجهی را نیز از محل فروش خارجی کسب می کند. کل فروش صادراتی این شرکت در دو ماه نخست امسال پنج هزار و 179 تن بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افت 753 تنی را نشان می دهد. با توجه به افت صادرات، درآمد مس نیز از محل فروش خارجی افت کرده، به نحوی که از بالای دو هزار و 700 میلیارد تومان به کمی بیش از دو هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است.

 

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین