به گزارش بیرونیت، فاز اول خط ۳ مترو مشهد که ایستگاه باب الجواد (ع) در بخش نخست آن واقع شده است به طول ۶ کیلومتر با ۱۳۵۰ تن ریل E۱ ۵۴ گرید( R۲۶۰ ) و۲۵۰ تن ریل سخت گرید(R۳۲۰cr) تولیدی ذوب آهن اصفهان به عنوان بلندترین خط مترو این کلان شهر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ساخته شده است.
خط۳ مترو این کلان شهر برای نخستین بار، حرم مُنور رضوی را به دیگر خطوط مترویی مشهد (خط ۲ و ۱) متصل می کند که میزان جا به جایی مسافر با این خط ، روزانه ۶۰۰ هزار نفر است و با اتصال به دو خط ذکر شده، این عدد روزانه تا ۱ میلیون نفر افزایش می یابد.
حمل و نقل زوار امام رضا (ع) از ایستگاه داخل حرم با ریل ذوب آهن اصفهان
خط ۳ مترو به صورت مستقیم داخل حرم مُنور ایستگاه دارد و لذا ورودی حرم را پوشش می دهد که با ایستگاههای باب الجواد و شارستان و همچنین مبادی اصلی شهر مشهد مانند پایانه مسافربری امام رضا (ع)، دانشگاه آزاد مشهد و ... مرتبط می شود و به دلیل اتصال به دو خط دیگر مترو، امکان دسترسی به بخش های کلیدی شهر مانند راه آهن و فرودگاه و در مجموع، تمامی مبادی ورودی زائر به مشهد را فراهم می کند.
گفتنی است دکتر علی عبدالعلیزاده نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور که چندی پیش از این خط مترو بازدید داشت، گفت : در گذشته از مترو در استان های تهران، تبریز و مشهد بازدید داشتهام اما امروز شاهد ارتقاء جدی توان مهندسی کشور در ساخت مترو و افزایش کیفیت ایستگاهها هستیم.
علی عبدالعلیزاده افزود: این که طبق گزارش شهردار مشهد، ریل این خط از تولیدات داخلی تامین شده بسیار مهم است. وی اضافه کرد: فضای معماری ایستگاه باب الجواد (ع) بسیار متفاوت است و هرچه به سکوی سوار شدن نزدیک میشویم، شباهت فضا به حرم بیشتر میشود.
شایان ذکر است خط ۳ مترو مشهد در آینده نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور به صورت رسمی افتتاح می شود.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست