دوشنبه 22 ارديبهشت 1404 شمسی /5/12/2025 1:45:31 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:80224
  • زمان انتشار:يکشنبه 21 ارديبهشت 1404-21:21
  • کاربر:
رئیس نوآوری در کیفیت محصولات و خدمات فنی مشتریان شرکت فولاد هرمزگان:

رئیس نوآوری در کیفیت محصولات و خدمات فنی مشتریان شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به رقابت شدید میان فولادسازان، شرکت فولاد هرمزگان با نوآوری در تولید محصولات جدید و تشکیل کارگروه‌های مشترک با مشتریان، موجبات رضایت مشتریان را فراهم کرده است.
تشکیل کارگروه‌ مشترک با مشتریان و حرکت به سمت نوآوری؛ راهکار افزایش رضایت از محصولات ماست

به گزارش بیرونیت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، ستار سعیدی درخصوص عملکرد واحد نوآوری در کیفیت محصولات و خدمات فنی مشتریان با بیان این مطلب افزود: این واحد با توجه به همکاری و تبادلات اطلاعات فنی مستمر با مشتریان شرکت فولاد هرمزگان در جهت دریافت پیشنهاد و مشاوره فنی دو طرفه، برای تولید محصول با کیفیت بالاتر به گونه‌ای که برای هر دو ارزشمند باشد گام برمی‌دارد.

وی افزود: در چند سال اخیر، کارخانه‌های فولادسازی ریخته‌گری مداوم در کشور به بهره‌برداری رسیده و تعدادی هم در آستانه بهره‌برداری هستند که این موضوع رقابت‌پذیری را سخت کرده است. از این رو، استفاده از نوآوری در بالا بردن کیفیت محصولات می‌تواند یکی از مزایای ارزشمند شرکت محسوب شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: همکاری واحدهای متالورژی و توسعه محصول، کنترل کیفیت، آزمایشگاه، دفترفنی تولید، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و مشاوره گرفتن از اساتید دانشگاه و خبرگان صنعت نورد فولاد و در برخی موارد تشکیل کارگروه‌های مشترک با مشتریان فولاد هرمزگان از اقداماتی هستند که باعث شده است مشتریان فولاد هرمزگان در خصوص ارائه مشاوره فنی از این شرکت رضایت داشته باشند.

رسیدگی به موقع به درخواست‌های مشتریان

رئیس نوآوری در کیفیت محصولات و خدمات فنی مشتریان شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه مشتریان نوردکار در استان‌های مختلفی هستند، تصریح کرد: فولاد هرمزگان نماینده مقیم در آن استان‌ها به استخدام گرفته تا ضمن تسریع در پاسخگویی به درخواست‌ها و ادعای مشتریان، درخصوص دریافت بازخورد محصولات شرکت پس از نورد نهایی گزارش تهیه شود. در ادامه روند کیفی محصولات در کارخانه مشتری رصد و پس از بررسی و کارشناسی موضوعات برای عیوبی که منشا آن از پروسه تولید و کنترل فولاد هرمزگان باشد را به اطلاع مدیران ارشد سازمان رسانده و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه لازم تعریف، تصویب و اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: جهت اطمینان دادن به مشتریان و ارتقای سطح پاسخگویی به ادعاها، استقرار نظام مدیریت رسیدگی به شکایات (استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ ) انجام گرفت که نشانگر سیستمی بودن و حرکت به سوی بهبود مستمر محصولات شرکت است.

سعیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تولید گریدهای جدید اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان برای وفادار کردن مشتریان، به حفظ کیفیت مطلوب و مهندسی گریدهای جدید پرداخته است تا سهم بازار خود را در این صنعت حفظ کند.

به گفته وی، در حال حاضر یکی دیگر از مزیت‌های این شرکت داشتن سرمایه انسانی فنی با دانش بالا برای دستیابی به این اهداف است. با توجه به اهمیت رضایت مشتریان، مدیریت ارشد سازمان نیز در این خصوص موضوعات رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات و همچنین توسعه سبد محصولات مطابق با نیاز مشتریان را در نقشه استراتژیک شرکت آورده است تا با داشتن شاخص‌ها و تعریف درست اقدامات و اجرای صحیح آن‌ها به این اهداف دست پیدا کنیم.

اقدامات واحد نوآوری در کیفیت محصولات و خدمات فنی مشتریان

رئیس نوآوری در کیفیت محصولات و خدمات فنی مشتریان شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد: اهم اقدامات صورت گرفته اخیر این واحد عبارتند از:

۱- بارگزاری کتابچه اطلاعات فنی محصولات و خدمات فنی به مشتریان در سایت شرکت

۲- همکاری در راه‌اندازی سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) که در آن ثبت شکایات فنی و همچنین دریافت مستقیم گواهی کیفیت توسط مشتریان دیده شده است

۳- تمدید و به‌روزآوری استاندارد ISO۱۰۰۰۲ مدیریت رسیدگی به شکایات

۴- مطالعات و انجام تست‌های مربوط به ماشین مارکینگ (جهت بهبود کیفیت مارک‌زنی تختال)

۵- بررسی و ارائه پیشنهادات شرکت‌های دانش بنیان در خصوص کنترل آنلاین ابعاد تختال حین ریخته‌گری و بعد از ماشین برش در راستای پایش و کنترل سریع‌تر دقت ابعادی تختال

۶- بررسی روش شناسایی عیوب داخلی تختال (تست غیر مخرب)، به روشEMAT

وی در پایان بیان کرد: واحد نوآوری در کیفیت محصولات و خدمات فنی مشتریان در فولاد هرمزگان با انجام اقدامات مقتضی و همکاری تمامی واحدهای سازمانی، برای خلق آینده‌ای بهتر برای ذی‌نفعان خود تلاش خواهد کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین