دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 4:20:11 PM
شماره جدید مجله Mine & Business Today منتشر شد

شماره جدید مجله Mine & Business Today منتشر شد. در این شماره پروفسور فرامرز حسنی دارنده مدال "خدمات متمایز" موسسه معدنکاری، متالورژی و نفت کانادا (CIM) در گفت و گویی درباره وضعیت فعلی،‌ پتانسیل ها و چالش های پیش روی معدنکاری در ایران پاسخ می دهد. 
گفت و گوی مجله Mine & Business Today با پروفسور حسنی

به گزارش معدن نامه، این استاد دانشگاه مک گیل،‌ از یک سو به امنیت سرمایه گذاری در ایران اشاره می کند و از دیگر سو به چالش های معدنکاری در ایران می پردازد. شرایط معادن بزرگ ایران از جمله روی،‌ مس و همچنین اهمیت برون رفت از چالش آب در این بخش از موضوعاتی است که این استاد دانشگاه بدان ها پاسخ داده است.

علاوه بر این محمود اسلامیان رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در مقاله ای به اهمیت خصوصی سازی در اقتصاد ایران پرداخته،‌ بهرام شکوری مدیر عامل شرکت راه سازی و معدنی مبین وضعیت ماشین آلات معدنی و نیازهای این بخش را برشمرده است. همچنین محمد رحیم رستی مدیر عامل پیشین شرکت ملی فولاد و مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری و توسعه فولاد جنوب، تکنولوژی های تولید آهن اسفنجی و به ویژه پِرِد (Persian Reduction) را بررسی کرده است.

در این شماره کیوان جعفری طهرانی رئیس امور بین الملل  انجمن سنگ آهن و مدیرعامل شرکت جامع تجارت نیز شرایط توسعه معدن در ایران و پتانسیل های همکاری با کشورهای منطقه را برشمرده است.

از دیگر موضوعات این شماره نشریه "تودی" جایگاه دولت ها در جذب سرمایه خارجی،‌ وضعیت توسعه بخش فرآوری معادن و صنایع معدنی، صدور مجوزهای معدنی و صنعتی و همچنین گشایش نخستین دفتر حقوقی بین المللی در ایران است. ارایه گزارشی از بزرگ ترین پروژه فرآوری سنگ های ساختمانی در چابهار و همچنین مقاله ای درباره همکاری های معدنی ایران و عمان نیز در این شماره، در اختیار مخاطبان ارجمند قرار گرفته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین